هشدار سازمان‌ملل: یک‌سوم مردم سودان نیازمند کمک هستند-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

هشدار سازمان‌ملل: یک‌سوم مردم سودان نیازمند کمک هستند

در حالی که درگیری‌ها در سودان همچنان ادامه دارد، هماهنگ کننده امداد اضطراری سازمان ملل هشدار داد که بیش از یک سوم از جمعیت این کشور نیازمند کمک های بشردوستانه هستند.
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۲ - ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - 2023 April 18
کد خبر: ۱۸۰۲۲۹

به گزارش راهبرد معاصر، «مارتین گریفیتس» هماهنگ کننده امداد اضطراری سازمان ملل هشدار داد که ۱۶ میلیون نفر از مردم سودان که یک سوم از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند.

 

وی گفت که درگیری‌ها در سودان سبب شده که آژانس‌های وابسته به سازمان ملل که در زمینه بشردوستانه فعالیت دارند، تعداد زیادی از برنامه‌های خود را در این کشور متوقف کنند.

 

هماهنگ کننده امداد اضطراری سازمان ملل گفت: «کشته شدن سه نفر از فعالان در زمینه کمک‌های بشردوستانه در سودان من را هراساند».

 

گریفیتس اضافه کرد: «باید بیمارستان‌ها و زیرساخت‌های اساسی برق و آب در سودان تحت حمایت قرار بگیرند».

 

وی تاکید کرد: «درگیری‌ها باید در سودان متوقف شود و کمک‌های بشردوستانه به تمام کسانی که به آن نیاز دارند برسد».

 

روز شنبه رسانه‌های محلی از آغاز درگیری بین نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی ژنرال «محمد حمدان دقلو»(حمیدتی) و ارتش سودان در خارطوم خبر دادند و بعد از ظهر روز گذشته درگیری بین نیروهای ارتش به دیگر مناطق سودان نیز گسترش یافت و خبرگزاری رویترز به نقل از کمیته مرکزی پزشکان سودان گزارش کرد که در نتیجه درگیری‌های سودان، ۵۶ نفر کشته شدند و ۵۹۶ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

 

نیروهای پشتیبانی سریع سودان، ارتش این کشور آفریقایی را به حمله به پایگاه خود در پایتخت سودان با «استفاده از تمامی انواع تسلیحات» متهم کرده‌ است.

 

با این حال، ارتش سودان اتهامات نیروهای پشتیبانی سریع سودان را رد کرده و اعلام کرده است که تمامی تأسیسات راهبردی از جمله کاخ ریاست‌جمهوری تحت کنترل نیروهای مسلح سودان است. ارتش همچنین اعلام کرده است که نیروهای پشتیبانی سریع اول حمله کرده است.

 

اختلاف میان البرهان و حمیدتی از زمانی علنی و تشدید شد که گروه‌های سیاسی سودان با نظامیان تحت فرماندهی البرهان یک توافقنامه سیاسی (توافقنامه چارچوب) امضا کردند تا نظامیان صحنه سیاست را ترک و قدرت را به یک دولت مدنی واگذار کنند و تمام گروه‌های مسلح از جمله نیروهای پشتیبانی سریع در ارتش ادغام شوند و تحت نظارت دولت مدنی فعالیت کنند و ساختار نظامی و امنیتی سودان اصلاح شود./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده