وزیر جنگ آمریکا: اولین آزمایش سامانه پدافندی جدید «گنبد طلایی» ایالات متحده، با موفقیت انجام شد/ این رویداد در چارچوب تصویب «لایحه بزرگ زیبا» میسر شد سخنگوی وزارت خارجه پاکستان: خط ارتباط مستقیم میان ایران و آمریکا برقرار می‌شود ترامپ نتانیاهو را به قطع رابطه تهدید کرد سنای آمریکا هم به محدودیت اختیارات جنگی ترامپ رای داد پزشکیان دکترای افتخاری جراحی قلب از پاکستان دریافت کرد ترامپ: شاید باید دوباره نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بشوم! سخنگوی سازمان ملل: عملیات تخلیه بیش از ۱۱ هزار دریانورد در تنگه هرمز آغاز خواهد شد ادعای ترامپ: بازرسان در زمان مناسب در ایران حضور خواهند یافت شیخ نعیم قاسم: اسرائیل راهی جز عقب‌نشینی از خاک لبنان ندارد دانمارک سفارت خود در تهران را بازگشایی کرد ترامپ: ایران هرگز سلاح هسته‌ای نخواهد داشت! روبیو مدعی شد: پرونده لبنان از ایران جداست! شهباز شریف: تفاهم‌نامه ایران و آمریکا شامل موشک‌های بالستیک نمی‌شود تجاوز اسرائیل به جنوب لبنان همزمان با آغاز مذاکرات بیروت و تل‌آویو آغاز دور پنجم مذاکرات لبنان و اسرائیل در واشنگتن عضو هیات مذاکره‌کننده: انحصار خرید کالای آمریکایی در هیچ تفاهم و توافقی وجود ندارد

۱۰ دیپلمات نروژی از روسیه اخراج شدند

۱۰ دیپلمات نروژی از روسیه اخراج شدند وزارت خارجه روسیه ۱۰ دیپلمات نروژی را از این کشور اخراج کرد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۳ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 April 26
کد خبر: ۱۸۱۲۸۴

به گزارش راهبرد معاصر از زمان آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ تاکنون آمریکا و متحدانش اقدامات خصمانه متنوعی را علیه روسیه طرح‌ریزی کرده اند. از تحریم‌های اقتصادی علیه مسکو تا کمک‌های مالی و تسلیحات به کی یف، تنها گوشه‌ای از برنامه‌های ضدروسی آمریکا و متحدانش بوده است. با این حال، تنش‌های دیپلماتیک از جمله اخراج کارکنان سفارت روسیه در کشور‌های غربی نمونه جدیدی از اقدامات این کشورهاست که با واکنش مسکو همراه بوده است.

به گزارش تله تریدر، رابرت کویل، سفیر نروژ در مسکو امروز (چهارشنبه) اعلام کرد روسیه در اقدامی تلافی جویانه ۱۰ دیپلمات نروژی را عناصر نامطلوب خوانده و به آن‌ها ۴۸ ساعت فرصت داد خاک این کشور را ترک کنند.

کویل در این باره خاطرنشان کرد: من اوایل امروز به وزارت خارجه روسیه احضار شدم و این نهاد به طور رسمی این خبر را به من ابلاغ کرد. البته اگر آن‌ها به گونه‌ای دیگر به این موضوع واکنش نشان می‌دادند جای تعجب داشت.

وزارت خارجه روسیه نیز با صدور بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد ما به سفیر نروژ اعلام کردیم علاوه بر اخراج ۱۰ دیپلمات این کشور، این امکان وجود دارد که مسکو در نتیجه اقدامات غیردوستانه اسلو گام‌های دیگری را نیز در این زمینه بردارد.

اقدام جدید روسیه علیه نروژ پس از آن انجام می‌شود که اسلو در اوایل ماه جاری میلادی (آوریل) ۱۵ دیپلمات روسی را به دلیل آنچه جاسوسی این افراد در خاک خود خوانده بود، اخراج کرد. مسکو این اقدام را ضربه‌ای مهیب به روابط میان روسیه و نروژ خوانده و وعده داده بود این اقدام را تلافی کند./باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار