استقبال کاخ سفید از تماس روسای جمهور چین و اوکراین-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

استقبال کاخ سفید از تماس روسای جمهور چین و اوکراین

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا از تماس تلفنی شی جین پینگ رئیس جمهور چین با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین استقبال اما اعلام کرد که هنوز زود است که بگوییم این تماس به تلاش معنادار برای صلح منجر خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۷ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 April 26
کد خبر: ۱۸۱۳۱۷

به گزارش راهبرد معاصر جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی هب خبرنگاران در خصوص تماس تلفنی شی جین پینگ رییس جمهور چین با ولودیمیر زلنسکی گفت: ما از این تماس تلفنی استقبال می کنیم.

کربی افزود: ما فکر می‌کنیم مهم است که شی جین پینگ با نظر و دیدگاه اوکراین در خصوص این حمله غیرقانونی و بدون دلیل روسیه آشنا شود.

این مقام کاخ سفید ادامه داد: این تماس تلفنی یک امر خوب است. اما هنوز خیلی زود است که بگوییم این تماس به تلاش معنادار برای دستیابی به صلح یا طرح دیگری منجر خواهد شد.

شی جین پینگ رئیس جمهوری چین روز چهارشنبه در تماس تلفنی با ولودیمیر زلنسکی همتای اوکراینی خود یادآوری که کشورش به تلاش برای برگزاری مذاکرات صلح و پایان دادن جنگ اوکراین ادامه خواهد داد و برای این منظور نماینده ویژه خود را به اوکراین می فرستد.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه گلوبال تایمز چین، شی جینپینگ در این تماس تلفنی گفت از آنجا که افکار و صداهای منطقی(مبنی بر ضرورت پایان دادن به جنگ) از همه طرف ها در حال افزایش است، باید از این فرصت استفاده کرد تا شرایطی مطلوب برای حل و فصل سیاسی بحران اوکراین ایجاد شود.

شی خطاب به زلنسکی تاکید کرد که چین به تشویق و ترغیب روند مذاکرات صلح و به تلاش هایش برای پایان دادن به جنگ و از سرگیری صلح در سریع ترین زمان ممکن ادامه خواهد داد.

رئیس جمهوری چین در ادامه مکالمه تلفنی گفت که کشورش نماینده ویژه خود در امور اورآسیا را به اوکراین و دیگر کشورهای مرتبط خواهد فرستاد تا در خصوص دستیابی به راه حل سیاسی برای این بحران، با آنها از نزدیک در تماس باشد./ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده