موافقت وزارت خارجه آمریکا با فروش تسلیحات به انگلیس-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

موافقت وزارت خارجه آمریکا با فروش تسلیحات به انگلیس

وزارت امور خارجه آمریکا فروش احتمالی سیستم‌های تسلیحاتی به انگلیس به ارزش بیش از ۳۱ میلیون دلار را تایید کرد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۲ - ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 April 29
کد خبر: ۱۸۱۶۰۲

به گزارش راهبرد معاصر، پنتاگون اعلام کرد وزارت امور خارجه با فروش احتمالی سیستم های تسلیحاتی به لندن به ارزش 31 میلیون و 200 هزار دلار موافقت کرد.

 

سخنگوی پنتاگون در یک کنفرانس خبری اظهار کرد وزارت امور خارجه با فروش احتمالی بیش از 768 سیستم تسلیحاتی مرگبار دقیق پیشرفته نسل دوم به لندن موافقت کرد. آژانس همکاری امنیتی دفاعی، این تاییدیه را صادر و کنگره را از فروش احتمالی این تسلیحات به لندن مطلع کرده است.

 

پنتاگون افزود: این فروش شامل تجهیزات پشتیبانی، قطعات اضافی و یدکی، مستندات تکنیکی، حمل و نقل، و وسایل نقلیه پشتیبانی لجستیکی و تکنیکی است. اجرای روند فروش احتمالی این سیستم‌ها مستلزم سفرهای متعدد 5 مقام آمریکایی و اعزام 5 نماینده پیمان کار به بریتانیا در یک دوره زمانی تقریبا 5 ساله به صورت متناوب برای پشتیبانی از ارسال و یکپارچه سازی این سیستم‌ها و فراهم کردن مدیریت پشتیبانی از این سیستم ها، کنترل موجودی و فرآیند آشناسازی با این تجهیزات است.

 

وزارت دفاع آمریکا خاطرنشان کرد فروش احتمالی این سیستم‌ها باعث تقویت اهداف سیاست خارجی و امنیت ملی آمریکا از طریق بهبود امنیت پیمان ناتو خواهد شد.

 

این در حالی است که پیشتر جیمز هیپی معاون وزیر دفاع انگلیس فاش کرد، لندن هزاران گلوله مخصوص تانک‌های «چلنجر 2» از جمله گلوله های حاوی اورانیوم ضعیف شده را برای اوکراین فرستاده است./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار