هشدار اتحادیه عرب درباره اتفاقات سودان-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

هشدار اتحادیه عرب درباره اتفاقات سودان

اتحادیه عرب درباره رویدادها در سودان هشدار داد.
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۸ - ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 03
کد خبر: ۱۸۲۲۷۵

به گزارش راهبرد معاصر اتحادیه عرب در بیانیه خود اعلام کرد: «آن چیزی که در سودان روی می‌دهد تهدیدی برای امنیت ملی عربی و مصر می‌باشد».

درگیری‌ نیروهای پشتیبانی سریع سودان به فرماندهی حمیدتی و ارتش این کشور تحت فرماندهی البرهان از پانزدهم ماه آوریل آغاز شده و همچنان ادامه دارد. جنگ داخلی در سودان تاکنون، صدها کشته و هزاران زخمی به دنبال داشته است.

این در حالی است که عبدالفتاح البرهان فرمانده ارتش سودان و محمد حمدان دقلو ملقب به حمیدتی فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع بر سر تمدید آتش‌بس در این کشور به توافق رسیده‌اند.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، وزارت خارجه سودان جنوبی خبر داده است که مذاکرات تلفنی با البرهان و حمیدتی انجام داده است و طرفین درگیر، به صورت اولیه بر سر تمدید آتش‌بس، توافق کرده‌اند.

در بیانیه وزارت خارجه سودان جنوبی آمده است که این آتش‌بس از پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ماه آغاز و تا ۲۱ همین ماه به مدت یک هفته اجرایی خواهد شد.

سودان جنوبی در این گفت‌وگو، با تأکید بر اهمیت آتش‌بس، گفت که طرفین باید نمایندگانی معرفی کنند تا مذاکرات صلح آغاز شود. قرار است به زودی بر سر محل برگزاری این مذاکرات، توافق صورت گیرد./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده