علت تأخیر در تحویل خودروهای وارداتی چیست؟-راهبرد معاصر
اطلاعیه ورزشگاه آزادی درباره آماده شدن این ورزشگاه دستِ پر تارتار و گل‌گهر در تبریز/ تراکتور باخت و حذف شد جنایت هولناک در پارک قیطریه/پیاده‌روی بامدادی رنگ خون گرفت قرعه کشی یک چهارم نهایی لیگ ملت‌ها/ پیش به سوی مصاف‌های جذاب کاروان پرسپولیس راهی قطر شد میزبانی تیم ملی فوتبال ایران از امارات در کشور عمان واژگونی اتوبوس در جاده زاهدان به زابل / ۲۸ نفر مصدوم شدند پزشکیان: اینکه توانستیم یک بلوچ سنی را استاندار کنیم با نظر مقام معظم رهبری بود وزیر علوم: ۱۵۰ دانشجوی تعلیقی را بی سر و صدا برگرداندیم قطعنامه ضدایرانی امشب به رأی گذاشته می‌شود؛ ۶درخواست ۳کشور اروپایی از ایران هواشناسی: وزش باد شدید، کیفیت هوای تهران را بهبود می‌بخشد تعرفه گاز برای پرمصرف‌ها افزایش یافت واکنش‌ها به حکم دادگاه لاهه برای بازداشت نتانیاهو سخنگوی سازمان هدفمندی: منایع یارانه هنوز تامین نشد انجام ۱۵۰۰ عمل جراحی برای مجروحان حادثه انفجار پیجرهای لبنان در ایران

علت تأخیر در تحویل خودروهای وارداتی چیست؟

مجری طرح واردات خودرو وزارت صمت در خصوص علت تأخیر در تحویل خودروهای وارداتی توضیحاتی ارائه داد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۸ - ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 03
کد خبر: ۱۸۲۳۸۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ مهدی ضیغمی در مورد واردات خودرو گفت: لایحه دو فوریتی که مجلس تصویب کرد می‌تواند در بحث واردات خودرو تسهیل جدی ایجاد کند. زیرا مشکل اصلی ما قوانین استاندارد و گمرک بود که البته آن هم به دلیل قوانین بالادستی است.

 

مجری طرح واردات خودرو وزارت صمت با بیان اینکه مسیر واردات تسهیل شده است، افزود: چند روز پیش بخشی از خودرو‌های چانگانی وارداتی از سوی سایپا، ترخیص شد. دو سه روز دیگر هم ۳۵۰ خودروی چانگان ترخیص می‌شود.

 

این مقام مسئول ادامه داد: ظرف یکی دو هفته آینده نیز ۸۰۰ دستگاه چانگان ترخیص خواهد شد. ترخیص خودروی هیوندای النترا نیز به زودی عملیاتی می‌شود. خودرو‌های دیگر هم در صف هستند.

 

او در مورد زمان تحویل خودرو‌های وارداتی گفت: کار‌های مربوط به قیمت گذاری این خودرو‌ها از سوی سازمان حمایت در حال انجام است و پس از آن فرایند تحویل آغاز می‌شود.

 

ضیغمی گفت: وزارت صمت در امر واردات تنها نیست، اما بار همه دستگاه‌های مسئول را به تنهایی به دوش می‌کشد. دستگاه‌های دیگر متوسط تا خوب در حال همکاری هستند.

 

او افزود: چانگانی که وارد شد همه استاندارد‌ها را دارد، اما برای تسریع در واردات، خودرو‌های سفارش حوزه خلیج فارس را وارد کردیم که روی کمربند عقب این خودرو‌ها‌ای مارک هک نشده بود؛ اداره استاندارد اعلام کرد بابت این موضوع نمی‌تواند اجازه ترخیص دهد. مذاکره برای ترخیص این خودرو‌ها تقریباً یک ماه زمان برد و چند شرط جایگزین گذاشتیم.

 

مجری طرح واردات خودرو وزارت صمت اضافه کرد: در روسیه بسیاری از استاندارد‌ها همچون یورو ۶ و‌ای مارک اجباری بود، اما پس از اینکه تحریم شد استاندارد‌ها را تقلیل دادند و گفتند هر میزان نیاز است خودرو وارد شود؛ اما در ایران این چابکی وجود ندارد.

 

او گفت: وزارت صمت بسیار بیشتر از توان و اختیاراتش در حال تلاش برای به ثمر نشاندن واردات خودرو است، اما به هر حال بابت تأخیر‌های پیش آمده از مردم عذرخواهی می‌کنیم. وی تاکید کرد: قیمت و سود ثابتی برای خودرو‌های خارجی در نظر گرفته شده است؛ بنابراین فرایند قیمت گذاری باید به صورت دقیق و جزئی بررسی شود. ظرف یکی دو روز آینده قیمت گذاری خودرو‌ها نیز اعلام می‌شود.

 

ضیغمی گفت: امسال فقط در حوزه چانگان ۱۰۰ هزار خودرو می‌توانیم وارد کنیم. مسیر واردات که تسهیل شود روند واردات توسعه می‌یابد./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر