دیدار «محمود عباس» با فرستاده ویژه پوتین-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

دیدار «محمود عباس» با فرستاده ویژه پوتین

« محمود عباس» رئیس‌ تشکیلات خودگردان امروز سه شنبه با «ولادیمیر سافرنکوف»‌ دستیار ویژه پوتین رئیس جمهور روسیه درباره افزایش حملات رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطین رایزنی کرد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۴ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 09
کد خبر: ۱۸۳۳۱۳

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از خبرگزاری فلسطینی «وفا»، در این دیدار که روز سه شنبه در دفتر رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در رام‌الله و با حضور مقامات دو طرف برگزار شد، محمود عباس و ولادیمیر سافرنکوف دستیار ویژه روسیه در روند صلح خاورمیانه در خصوص آخرین تحولات فلسطین و افزایش حملات خطرناک و مستمر رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کردند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در این دیدار از جامعه بین المللی به ویژه شورای امنیت سازمان ملل که ریاست آن را روسیه برعهده دارد، خواست تا برای توقف حملات و جنایات رژیم اسرائیل علیه فلسطینی‌ها فورا وارد عمل شود.

محمود عباس بر لزوم پایان دادن به اشغال سرزمین‌های فلسطینی و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی به عنوان اساس تحقق ثبات و امنیت در منطقه تأکید کرد.

وی همچنین روابط فلسطین و روسیه را حائز اهمیت و به سود دو ملت دانست و بر تقویت و توسعه روابط فی مابین تاکید کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری «وفا»، ولادیمیر سافرنکوف گفت که روسیه از حقوق مشروع مردم فلسطین و روند سیاسی مبتنی بر راهکار دو دولتی و پایبندی به قطعنامه‌های مشروع سازمان ملل حمایت می‌کند.

روند سازش بین فلسطین و اسرائیل از آوریل ۲۰۱۴ به دلیل ادامه فعالیت شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین و انکار مرزهای ۱۹۶۷ به عنوان مبنایی برای مذاکره بر سر تاسیس کشور مستقل فلسطین، متوقف شده است.

بمب افکن‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز در تازه‌ترین جنایات خود در نوار غزه، ۱۲ شهروند فلسطینی را شهید و ۲۰ نفر دیگر را زخمی کردند. در میان شهدا و زخمی‌ها چند کودک و زن دیده می‌شود.

در پی این حمله منازل شخصی جهاد شاکر الغنام، خلیل البهتینی و طارق محمد عزالدین از فرماندهان «سرایا القدس» (تیپ قدس) شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین هدف قرار گرفت و این فرماندهان مقاومت فلسطینی همراه با همسران خود و تعدادی از فرزندانشان به شهادت رسیدند.

«داوود شهاب» از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز (سه شنبه) در گفت وگو با شبکه العالم اظهار داشت: با انجام این حمله، رژیم صهیونیستی آتش بس سازمان ملل که از چند روز گذشته در نوار غزه و با اشراف این نهاد اجرایی شده بود را نقض کرد.

جنایت اخیر صهیونیست‌ها واکنش‌های گسترده‌ای در سطح کشوررهای اسلامی، منطقه و جهان به همراه داشت./ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده