محمود عباس خواستار نشست فوق‌العاده سازمان ملل شد-راهبرد معاصر

محمود عباس خواستار نشست فوق‌العاده سازمان ملل شد

پس از جنایت امروز (شنبه) صهیونیست‌ها در مرکز غزه، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواستار تشکیل جلسه فوق‌العاده شورای امنیت سازمان ملل شد تا این حمله مورد بررسی واقع شود.
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۷ - ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 08
کد خبر: ۲۴۴۴۱۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ در پی حمله امروز رژیم صهیونیستی به اردوگاه پناهجویان «النصیرات» در غزه، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست جلسه‌ای فوق‌العاده برگزار کند.

خبرگزاری فلسطینی «وفا» گزارش داد: «در پاسخ به کشتار وحشیانه‌ای که نیرو‌های اسرائیلی صبح امروز در اردوگاه پناهجویان النصیرات انجام دادند، محمود عباس دستور داده است که نماینده فلسطین در سازمان ملل درخواست تشکیل یک جلسه اضطراری در شورای امنیت بدهد تا تبعات این خونریزی بررسی شود.»

به گفته این خبرگزاری، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در این جلسه سعی دارد با بحث درباره اقدامات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه، این رژیم را وادار به پیروی از قوانین بین‌المللی کند، از جمله برقراری آتش‌بس.

در حمله امروز رژیم صهیونیستی به اردوگاه پناهندگان النصیرات در مرکز غزه، دست‌کم ۲۱۰ نفر به شهادت رسیدند و صد‌ها تن نیز مجروح شدند. شبکه خبری سی. ان. ان نیز هفته گذشته گزارش داد جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی مدرسه سازمان ملل در اردوگاه النصیرات را که آوارگان فلسطینی در آن پناه گرفته بودند، هدف قرار داده و بیش از ۴۰ فلسطینی را به شهادت رساندند. رسانه آمریکایی پس از بررسی تصاویر منتشرشده گزارش داد که در این حمله از بمب‌های هدایت‌شونده GBU-۳۹ ساخت آمریکا استفاده شده است.

گرچه روشن نیست حمله امروز صهیونیست‌ها به النصیرات با چه مهماتی انجام شده، اما کارشناسان تسلیحاتی می‌گویند جنگ غزه نشان داده حتی استفاده از سلاح‌های کوچک‌تر یا مهمات هدایت‌پذیر هم به این معنا نیست که تمام حملات انجام‌شده با این سلاح‌ها قانونی هستند؛ زیرا جنگ غزه تا امروز تلفات غیرنظامی فراوانی داشته و بیش از ۳۶ هزار و ۸۰۰ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند. / ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده