واژگونی خودروی زائران در محور امیدیه - ماهشهر ۴ کشته و مصدوم بر جای گذاشت وقوع زلزله قدرتمند ۶.۱ ریشتری در ترکیه وعده پرسپولیس پس از تجمع هواداران: ۲ بازیکن دیگر جذب می‌کنیم مصدومیت ۱۳ نفر بر اثر واژگونی ون زائران اربعین کشتی فرنگی ایران نایب قهرمان شد این مهاجم ایرانی بهترین بازیکن فصل گذشته لیگ امارات شد سردار آزمون برنده توپ طلای امارات شد + فیلم آخرین وضعیت آتش‌سوزی گسترده در انبار ساختمان شماره ۲ ساوه پیوستن مهاجم ۱۸ ساله به استقلال/پدیده جوان فوتبال اهواز کیست؟ مریم آزمون سرمربی تیم فوتبال زنان پرسپولیس شد پایان روز نخست بسکتبال کاپ آسیا با برد چین تایپه + نتایج رقابت‌ها شیخ نعیم قاسم: اگر سلاحمان را تحویل دهیم، تجاوز متوقف نخواهد شد نواف سلام: ارتش به تدوین طرحی برای انحصار سلاح مکلف شده است سرکنسول ایران در هرات: راه برای ورود قانونی اتباع افغانستان بسته نیست سخنگوی سپاه: معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی به‌نفع ایران تغییر کرده‌اند اسپانیا: الحاق غزه و کرانه باختری را هرگز به‌رسمیت نمی‌شناسیم

ایران خودرو در مرحله دوم فروش سامانه یکپارچه خودرو حضور دارد؟

دومین مرحله فروش یکپارچه خودرو از ۲۰ اردیبهشت ماه آغاز به کار کرده و این طرح فروش تا تاریخ ۲۹ اردیبهشت ماه ادامه دارد. اما آیا ایران خودرو در مرحله دوم فروش خودرو شرکت کرده است؟
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۷ - ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 13
کد خبر: ۱۸۳۸۱۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ اگرچه ایران خودرو در مرحله اول فروش خودرو در سامانه یکپارچه شرکت داشت اما این شرکت خودروسازی در مرحله دوم این طرح شرکت نکرده است.


مدیران این شرکت، سه عامل را دلیل غیبت ایران خودرو در سامانه یکپارچه خودرو عنوان کرده و گفته‌اند: استقبال بالای مشتریان برای تغییر زمان تحویل تعهدات سال ۱۴۰۳ به سال جاری، اضافه شدن حدود ۵۳ هزار دستگاه به تعهدات امسال و پر شدن ظرفیت تولید سال جاری را دلیل اصلی عدم حضور خود اعلام کرده‌اند.

 

در پی ایجاد شرایط تغییر زمان تحویل خودرو‌های فروش‌رفته سال آتی در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، بخش قابل‌توجهی از متقاضیان، از مشتریان ایران‌خودرو بوده و به انتخاب مجدد محصولات ایران‌خودرو شامل رانا، تارا و آریسان برای تحویل در سال جاری اقدام کرده‌اند.

 

ایران خودرو حتی از عرضه هایما در این مرحله هم انصراف داد و علی رغم وعده‌هایی که داده بود خودروی هایما را هم در مرحله دوم فروش سامانه یکپارچه خودرو عرضه نکرد. این شرکت در توضیح این مساله هم گفته است: با توجه به اینکه شیوه فروش در سامانه یکپارچه به صورت اولویت‌بندی و بدون قرعه‌کشی است، تقاضا برای محصول پرطرفدار هایما بسیار بالاتر از ظرفیت تولید سال جاری بوده و به همین دلیل در صورت عرضه در مرحله دوم، بسیاری از متقاضیان برای مدت طولانی در صف انتظار می‌ماندند و قطعا تحویل خودروی آنان به سال آینده موکول می‌شد.

 

البته قرار بوده که ایران خودرو تنها با طرح مادران در مرحله دوم فروش خودرو حضور داشته باشد. در این طرح آن دسته از مادرانی که دارای فرزند دوم و بیشتر هستند و پیامک ثبت نام از ایران خودرو گرفته‌اند می‌توانند از این خودروساز خودرو بگیرند./تجارت نیوز

ارسال نظر
آخرین اخبار