ثبت نام مرحله دوم فروش سامانه یکپارچه خودرو / ۳دلیل غیبت ایران خودرو-راهبرد معاصر
داروی جدید در آزمایش‌ها، ممکن است روند پیشرفت بیماری پارکینسون را کند کند قاضی پرونده چای دبش: پاسخ بانک‌های شاکی به استعلام‌ها متناظر با سوالات دادگاه تنظیم نشده است خبر جدید وزیر ارشاد درباره هنرمندان ممنوع الفعالیت سازمان هدفمندی یارانه‌ها: مردم حتما حساب بانکی خود را برای دریافت یارانه چک کنند عارف: راهبرد دولت این است که اصلاح قیمت‌ها به سه دهک پایین جامعه آسیبی نرساند کلاس‌های جبرانی دانشگاه‌ها چگونه تشکیل خواهد شد؟ قصاص برای عامل جنایت در بازی خرس وسطی فیلم / گل اول مس رفسنجان به پرسپولیس در دقیقۀ ۴ پیاده‌روی روزانه می‌تواند افسردگی را کاهش دهد لحظهٔ هجوم خودرو به میان جمعیت در آلمان با دست‌کم ۱۱ کشته + فیلم وقوع زلزله ۴ ریشتری در هفتکل ایران ۱۵ - ۱۱ پرتغال/ صعود واترپلو ایران به نیمه نهایی سطح ۲ کاپ جهانی  برتری استقلال مقابل آلومینیوم در ۴۵ دقیقه اول  تساوی یک نیمه‌ای هوادار و نساجی ترکیب آلومینیوم و استقلال اعلام شد

ثبت نام مرحله دوم فروش سامانه یکپارچه خودرو / ۳دلیل غیبت ایران خودرو

دومین مرحله فروش یکپارچه خودرو از ۲۰ اردیبهشت ماه آغاز به کار کرده و این طرح فروش تا تاریخ ۲۹ اردیبهشت ماه ادامه دارد. اما آیا ایران خودرو در مرحله دوم فروش خودرو شرکت کرده است؟
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۹ - ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 13
کد خبر: ۱۸۳۸۴۰

به گزارش راهبرد معاصر، اگرچه ایران خودرو در مرحله اول فروش خودرو در سامانه یکپارچه شرکت داشت اما این شرکت خودروسازی در مرحله دوم این طرح شرکت نکرده است.

مدیران این شرکت، سه عامل را دلیل غیبت ایران خودرو در سامانه یکپارچه خودرو عنوان کرده و گفته‌اند: استقبال بالای مشتریان برای تغییر زمان تحویل تعهدات سال ۱۴۰۳ به سال جاری، اضافه شدن حدود ۵۳ هزار دستگاه به تعهدات امسال و پر شدن ظرفیت تولید سال جاری را دلیل اصلی عدم حضور خود اعلام کرده‌اند.

در پی ایجاد شرایط تغییر زمان تحویل خودرو‌های فروش‌رفته سال آتی در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، بخش قابل‌توجهی از متقاضیان، از مشتریان ایران‌خودرو بوده و به انتخاب مجدد محصولات ایران‌خودرو شامل رانا، تارا و آریسان برای تحویل در سال جاری اقدام کرده‌اند.

ایران خودرو حتی از عرضه هایما در این مرحله هم انصراف داد و علی رغم وعده‌هایی که داده بود خودروی هایما را هم در مرحله دوم فروش سامانه یکپارچه خودرو عرضه نکرد. این شرکت در توضیح این مساله هم گفته است: با توجه به اینکه شیوه فروش در سامانه یکپارچه به صورت اولویت‌بندی و بدون قرعه‌کشی است، تقاضا برای محصول پرطرفدار هایما بسیار بالاتر از ظرفیت تولید سال جاری بوده و به همین دلیل در صورت عرضه در مرحله دوم، بسیاری از متقاضیان برای مدت طولانی در صف انتظار می‌ماندند و قطعا تحویل خودروی آنان به سال آینده موکول می‌شد.

البته قرار بوده که ایران خودرو تنها با طرح مادران در مرحله دوم فروش خودرو حضور داشته باشد. در این طرح آن دسته از مادرانی که دارای فرزند دوم و بیشتر هستند و پیامک ثبت نام از ایران خودرو گرفته‌اند می‌توانند از این خودروساز خودرو بگیرند./ تجارت نیوز

مطالب مرتبط
ارسال نظر