دولت لبنان بار دیگر از پارلمان رأی اعتماد گرفت اعلام ورود صد‌ها دروزی از مناطق اشغالی به داخل سوریه زلنسکی: اگر تسلیحات دوربرد دریافت کنیم آماده اقدام هستیم ادعای دادستانی فرانسه علیه بشار اسد و ۲۰ مقام سابق سوریه اخراج مهاجران از خاک آمریکا به یک کشور آفریقایی واکنش وزارت خارجه به بازداشت اتباع ایرانی مقیم آمریکا رایزنی وزیران امور خارجه ایران و چین نشنال‌اینترست: الجولانی برای حفظ حکومت خود تروریست‌ها را جذب ارتش سوریه می‌کند سرپرست جدید سرکنسولگری افغانستان در مشهد کار خود را آغاز کرد موج گرمای شدید در اسپانیا جان بیش از ۱۰۰۰ نفر را گرفت درخواست عراقچی از شانگهای برای حمایت از ایران در برابر تجاوز آمریکایی-صهیونیستی ادامه بارش‌های سیل‌آسا در پاکستان؛ ۱۱۱ کشته و صد‌ها زخمی تاکنون سفارت ایران در لبنان: شایعات درباره ناامنی در کشور، جنگ روانی اسرائیل است السودانی: ایران کشوری مهم در منطقه است و روابط راهبردی عمیقی میان ماست لاوروف در دیدار با عراقچی: زمان گفت‌و‌گو با ایران درباره تحولات فرارسیده است

ردپای یک بانک آلمانی در توقیف نفتکش‌های حامل محموله‌های ایران در سنگاپور

بانک «نورد ال‌ بی» مستقر در هانور آلمان، مالکان نفتکش‌های چینی حامل نفت ایران را به قصور در یک قرارداد وام 30 میلیون دلاری متهم کرده و درخواست توقیف آنها را داده بود.
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - 2019 August 05
کد خبر: ۱۸۴۱۳

به گزارش راهبرد معاصر ، گزارش‌ها نشان می‌دهد توقیف دو نفتکش چینی حامل ال‌پی‌جی ایران توسط سنگاپور، با اتهام و درخواست یک بانک آلمانی صورت گرفته است.

 

بر اساس این گزارش، بانک «نورد ال‌ بی» مستقر در هانور آلمان، مالکان این نفتکش‌ها را به قصور در یک قرارداد وام 30 میلیون دلاری متهم کرده است.

 

در مدارک ارائه شده به دادگاه عالی سنگاپور در ماه گذشته، «نورد ال بی» اعلام کرده است این نفتکش‌ها عمدا دستگاه‌های ناوبری خود را زمانی‌که به تنگه هرمز می‌رسند، خاموش می‌کنند و چند روز بعد، وقتی بارگیری کردند، دوباره آن را روشن می‌کنند.

این بانک در مدارک خود اضافه کرده است کلوپ پی اند آی که خدمات پوشش بیمه و بیمه اتکایی فراهم می‌کند به «نورد ال بی» اطلاع داده است که این پوشش باید فسخ شود.

 

اواخر ماه گذشته، لویدز لیست، یک پایگاه خبری صنعتی گزارش داد دو کشتی حامل نفت خام ایران که اوایل ماه توسط سنگاپور توقیف شده بودند، آزاد شدند.

کشتی‌های «سی دراگون» و «گس اینفینیتی»، نفتکش‌های حمل‌کننده ال‌پی‌جی هستند که در مالکیت شرکت کشتیرانی کونلون مستقر در هنگ‌کنگ قرار دارند.

 

روز گذشته، نیویورک تایمز گزارش داد: از زمان لغو معافیت‌های نفتی، ایران 12 محموله نفت خود را در سراسر آسیا و مدیترانه فروخته است و حداقل 6 نفتکش از این نفتکش‌ها محموله‌هایشان را بنادر چین تحویل داده‌اند.

منبع : فارس

ارسال نظر