آخرین خبر‌ها از پرونده منسوب به رئیس سازمان خصوصی‌سازی عرضه سکه‌های بهار آزادی تاریخ ۱۴۰۴ از نیمه اسفندماه وزیر نفت: ۷۰ هزار بشکه در روز به تولید نفت خام افزوده شد از سرگیری مجدد پرواز مشهد-کراچی با پرواز ایران ایر از ۵ اسفند رئیس سابق سازمان برنامه و بودجه: بعد از سال ۱۳۹۷ که خروج برجام اتفاق افتاد وضع مجموع عمومی اداره دولت متاثر شد ساعت ۲۳ امشب آخرین فرصت واریز وجه حراج سکه طلای مرکز مبادله ایران کنسرو ماهی ۱۴ درصد گران شد تغییر محدودیت سقف دارایی اشخاص در گواهی سپرده شمش نقره کندوان و هراز برفی است؛ انسداد ۳ محور فرعی افزایش مجدد قیمت لبنیات صحت دارد؟ ورود مجلس به مسدودسازی درگاه‌های پرداخت رمزارز قیمت طلا در بازار ایران اول بهمن ۱۴۰۳ / سکه در کانال ۵۷ میلیون تومان دوام نیاورد یارانه دی ماه واریز شد مهلت ۲ هفته‌ای بارگذاری یا اصلاح اطلاعات حقوق و مزایای کارکنان در سال ۱۴۰۳ معاون وزیر کار: ۳۰ درصد از جمعیت ۱۸ تا ۲۴ سال کشور، تحصیلات متوسطه دوم ندارند

سازمان استاندارد عامل افزایش قیمت خودرو اعلام شد

دبیر انجمن خودروسازان ایران با انتقاد از اینکه سازمان استاندارد با بودجه بنگلادشی ژست سوئیسی می‌گیرد، مدعی شد: برخی خودروسازان تعدادی از استانداردهای تعلیقی را به‌روی محصولات اجرایی کرده‌اند که همین امر باعث افزایش هزینه تولید خودرو شده است.
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۱ - ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 20
کد خبر: ۱۸۴۹۵۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ احمد نعمت‌بخش در رابطه با عملکرد اخیر خودروسازان در دریافت هزینه اضافی از خریداران بابت نصب تجهیزات استاندارد اجباری، اظهار داشت: براساس تفاهمنامه سازمان استاندارد و وزارت صمت در سال گذشته باید به‌مرور تجهیز خودروها به استانداردهای تعلیقی اجرایی می‌شد و خودروسازان باید از اول تیرماه تمام استانداردهای تعلیقی را به‌روی محصولات خود اعمال کنند.

 

وی افزود: در زمان حاضر تعدادی از خودروسازان برخی از استانداردهای تعلیقی را به‌روی محصولات اجرایی کرده‌اند که همین امر باعث شده است خریداران هزینه بیشتری را در زمان تحویل خودرو پرداخت کنند.

 

دبیر انجمن خودروسازان ایران با تأکید بر اینکه "بسیاری از استانداردهای تعلیقی در کشور ما قابل استفاده نیستند"، گفت: به‌عنوان نمونه چراغ دی‌لایت (daylight) برای شهرها و کشورهایی که مدام بارانی یا مه‌آلود هستند استفاده می‌شود که این موضوع در ایران آن‌چنان سنخیت ندارد.

 

وی با ابراز اینکه "به سازمان استاندارد اعلام کرده‌ایم اگر ما بخواهیم استانداردهای تعلیقی را از اول تیرماه اجرایی کنیم تولیدات جاری با اختلال روبه‌رو می‌شود و حتی قابل شماره‌گذاری نخواهند شد"، تصریح کرد: به‌عنوان نمونه استاندارد انحراف از مسیر یا ترمز اضطراری برای خودروهای تجاری آن‌هم در خیابان‌های کشور قابلیت اجرا شدن ندارند.

 

نعمت‌بخش با انتقاد از اینکه سازمان استاندارد با بودجه بنگلادشی ژست سوئیسی می‌گیرد، اضافه کرد: در شرایطی که صنعت خودرو برای تأمین ارز تولیدات جاری خود با استانداردهای فعلی دچار مشکل است چرا هزینه اضافی که نیاز ارزی هم دارد به این صنعت تحمیل می‌کنید؟!/ تسنیم

ارسال نظر
آخرین اخبار