هوش مصنوعی روزانه چند بشکه نفت مصرف می‌کند؟ ثبت تردد ۶۰ هزار خودرو در آزادراه تهران ـ شمال / پیش‌بینی موج سنگین ترافیک در آخر هفته تالاب قره قشلاق چهاربرج بعد از ۱۵ سال جانی دوباره گرفت هواشناسی استان تهران اطلاعیه داد تعویق یک هفته‌ای امتحانات پایان‌ترم این دانشگاه/ غیبت در امتحانات باعث حذف درس می‌شود؟ گام تازه ایلان ماسک به سوی شبکه اینترنت تمام‌فضایی کاهش نسبی دما از فردا در بسیاری از استان‌ها / هشدار سیلاب در شمال و گردوخاک در شرق کشور ترافیک سنگین در محور‌های شمالی/ این مسیر‌ها تا اطلاع بعدی مسدود است عاشورا و تاسوعا کدام مراکز خدمات‌رسان تهران تعطیل است؟ خبر خوش معاون رئیس قوه قضائیه برای دانش‌آموختگان حقوق جاده چالوس دوطرفه شد آموزش و پرورش: امتحانات نهایی بدون تغییر برگزار می‌شود محدودیت‌های ترافیکی تاسوعا و عاشورا در قم آنفلوآنزای تابستانی از راه رسید/ این استان‎‌ها بالاتر از آستانه هشدار محدودیت‌های ترافیکی ۵ روزه در جاده‌های شمال اعمال می‌شود اختلال همزمان در ایتا، بله و سروش پلاس

تشکیل کارگروه مشترک ایران و عربستان برای ارتقای سلامت حجاج

تشکیل کارگروه مشترک ایران و عربستان برای ارتقای سلامت حجاج در هفتاد و ششمین مجمع ‌جهانی بهداشت در ژنو، دکتر بهرام‌ عین‌اللهی، وزیر بهداشت کشورمان و فهدبن عبدالرحمن الجلاجل، وزیر بهداشت عربستان سعودی دیدار و بر ارتقای سلامت در گردهمایی‌های بزرگ دینی ازجمله حج، تأکید کردند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۱ - ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 May 23
کد خبر: ۱۸۵۷۵۶

به گزارش راهبرد معاصر، در حاشیه هفتاد و ششمین مجمع ‌جهانی بهداشت در ژنو دکتر بهرام‌ عین‌اللهی، وزیر بهداشت کشورمان و فهدبن عبدالرحمن الجلاجل، وزیر بهداشت عربستان سعودی دیدار و بر پیشبرد دیپلماسی منطقه‌ای سلامت با مشارکت دو کشور و ارتقای سلامت در گردهمایی‌های بزرگ دینی به‌ویژه حج تاکید کردند.

 

در این ملاقات وزرای بهداشت دو کشور ، پیشبرد دیپلماسی منطقه‌ای سلامت در مسیر کمک به ارتقای بهداشت در منطقه را مستلزم تشکیل کارگروه پیگیری تفاهمات دوجانبه دانسته و بر تشکیل این کارگروه توافق کردند.

 

وزرای بهداشت ایران و عربستان در این دیدار شیوه‌های ارتقای سلامت در حوزه گردهمایی های بزرگ به‌ویژه حج را بررسی کردند.

 

وزیر بهداشت عربستان در این دیدار همچنین نسبت به امضای یادداشت تفاهم با جمهوری اسلامی در حوزه همکاری‌های سلامت و تشکیل کارگروه پیگیری اجرای آن اعلام آمادگی کرد. در این نشست مقرر شد به زودی مقامات مرتبط در وزارت بهداشت ایران و وزارت بهداشت عربستان برای عملیاتی شدن مباحث مطروحه نشست مشترکی برگزار کنند.

 

همکاری در زمینه بیماری‌های واگیر و غیرواگیر، تبادل محققان حوزه سلامت، برگزاری همایش‌های مشترک علمی و توسعه گردشگری سلامت از جمله محورهای مورد بحث در این جلسه بود.

 

طرفین در این نشست ضمن ابراز خرسندی از بهبود روابط دو کشور، برای توسعه دیپلماسی سلامت در حوزه‌های مختلف در سطوح دوجانبه و منطقه‌ای‌ و پیشبرد همکاری‌ها برای کنترل بیماری‌های واگیر و مبادله تجربه در زمینه کاهش بیماری‌های غیرواگیر اعلام آمادگی کردند./ تسنیم

ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار