ساعات کاری ادارات بوشهر تغییر کرد+ ساعت جدید ساماندهی نیرو‌های شرکتی؛ دولت چهاردهم وارد فاز جدید شد / تازه‌ترین جزئیات طرح ساماندهی کارکنان شرکتی برکناری یک مدیر صدا و سیما و پیگرد قضایی نبویان در پی اظهارات جنجالی اطلاعیه نیروی دریایی سپاه: شناور‌ها به تنگه هرمز نزدیک نشوند محسن رضایی: شاید آمریکایی‌ها بدنبال گذراندن مسابقات جام جهانی و یا حتی انتخابات باشند و در نهایت مذاکرات عاقبتی نداشته باشد نحوه فعالیت ادارات البرز اعلام شد؛ بازگشت به روال عادی از ۳۰ خرداد + جزییات ساعت کاری دستور معاون اول برای شفاف‌سازی پرونده قاچاق مس به کجا رسید؟ ارتش: دست بر ماشه و گوش‌ به فرمان فرماندهی معظم کل قوا، آماده‌ایم حماس: مقاومت لبنان در حال رقم زدن فصلی بزرگ از قهرمانی است عراقچی: فرقه مرگِ نسل‌کش تهدیدی برای تمام بشریت است هشدار ایران نسبت به تداوم جنگ افروزی رژیم اشغالگر علیه لبنان پزشکیان: اگر مردم را به صرفه‌جویی دعوت می‌کنیم، دولت باید پیشگام باشد ابوترابی: پیام رهبر انقلاب نشانه تکیه نظام بر خرد جمعی است حمایت طوایف بلوچ از پیام رهبر انقلاب اسلامی بیانیه شورای عالی امنیت ملی درباره تفاهم ایران و آمریکا

سوال از مرتضوی درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان

سوال از مرتضوی درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان نماینده مردم شاهین‌شهر از کلید خوردن طرح سوال خود از صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره علت عدم اجرای کامل قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۴ - ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 May 26
کد خبر: ۱۸۶۲۴۳

به گزارش راهبرد معاصر، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی، از کلید خوردن طرح سوال خود از صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره علت عدم اجرای کامل قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان خبر داد و گفت این سوال به هیئت رئیسه مجلس تقدیم شده است.

 

وی با بیان اینکه سوال بنده از وزیر درباره این است که چرا 25 درصد باقیمانده متناسب سازی حقوق و مزایای بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی که طبق بند (ب) ماده 12 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه می باشد اعمال نمی شود؟گفت: این سوال جهت بررسی و دعوت از وزیر کار برای توضیح پیرامون محور سوال ، به کمسیون تخصصی ارجاع می‌شود.

 

شرح سؤال نماینده شاهین‌شهر از وزیر کار به شرح ذیل است:


طبق بند (ب) ماده 12 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه سازمان تامین اجتماعی موظف است مطابق قوانین مربوطه در طول اجرای قانون برنامه حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران را متناسب سازی نماید که سازمان تامین اجتماعی با صلاحدید خود 75 درصد از بودجه اختصاص یافته برای این منظور را در احکام حقوقی واجدین شرایط موضوع اعمال نمود و 25 درصد باقیمانده را برای اشکالات احتمالی ذخیره نمود و مقرر شد تا پایان سال (1399) اعمال نماید.

 

حال سوال این است چرا علیرغم پیگیری‌های مستمر از سوی تشکل‌های بازنشستگان تامین اجتماعی کشور از جمله کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران کلان شهر استان اصفهان و همچنین کانون مستمری‌بگیران شهرستان‌های شاهین شهر و میمه و برخوار هنوز سازمان با توجه به گذشت بیش از 2 سال نسبت به اعمال 25 درصد باقیمانده اقدامی انجام نداده است؟/ تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار