وزیر خارجه عمان: سفر سلطان هیثم به ایران تاثیر مثبتی بر منطقه خواهد داشت-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

وزیر خارجه عمان: سفر سلطان هیثم به ایران تاثیر مثبتی بر منطقه خواهد داشت

وزیر خارجه عمان سفر سلطان هیثم به ایران را در تقویت ثبات و امنیت منطقه در مرحله مثبت کنونی مهم ارزیابی کرد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 May 29
کد خبر: ۱۸۶۸۰۹

به گزارش راهبرد معاصر. بدر بن حمد البوسعیدی، وزیر خارجه عمان در واکنش به سفر سلطان این کشور به ایران گفت: این سفر در بحبوحه آغاز یک مرحله جدید و مثبت در روابط منطقه‌ای صورت گرفت.

 

وی در گفتگو با روزنامه سعودی الشرق الاوسط چاپ لندن افزود: مشخص است که عمان و ایران دارای روابط همسایگی تاریخی بر اساس اصول اعتماد و احترام متقابل هستند. بدون تردید این سفر در بحبوحه آغاز یک مرحله جدید و مثبت در روابط منطقه‌ای صورت گرفته است که نیازمند افزایش رایزنی‌ها و همکاری‌ها برای حل و فصل بسیاری از موضوعات فعلی است. موضوعاتی که بی تردید محور گفتگوی مقامات دو کشور و به نفع امنیت و آرامش منطقه خواهد بود.

 

وزیر خارجه عمان تاکید کرد: سفر سلطان عمان به ایران نشان دهنده اهمیتی است که وی برای روابط دو جانبه دو کشور دوست قائل است. ما در عمان از این سفر خرسندیم، زیرا این سفر تاثیر مثبتی بر ثبات و امنیت منطقه‌ای خواهد داشت. ما تلاش خواهیم کرد تا نتایج آن را به گونه‌ای متبلور کنیم که به نفع منطقه و جهان باشد.

 

وی گفت: این سفر به علت اهمیتی که مقامات دو کشور بر روابط، تداوم رایزنی و همکاری سازنده در خصوص مسائل و موضوعات مختلف منطقه و جهان قائلند صورت گرفته است.

 

الشرق الاوسط در ادامه نوشت: اکثرا به نقش عمان در نزدیک کردن دیدگاه‌های ایران با کشور‌های حاشیه خلیج (فارس) و کشور‌های عربی توجه می‌شود. عمان همچنین نقش میانجیگری در پرونده هسته‌ای ایران را داراست و سکویی برای تبادل پیام میان تهران و آمریکا بوده است.

 

این سفر همچنین پس از گذشت یک هفته از سفر سلطان هیثم به قاهره صورت گرفت که در پی آن برخی منابع رسانه‌ای از میانجیگری عمان برای نزدیک کردن دیدگاه‌های قاهره و تهران خبر دادند.

 

خبرگزاری عمان گزارش داد: «این مذاکرات باعث ایجاد افق‌های جدیدی از همکاری‌های مشترک خصوصا در بخش‌های اقتصادی، سرمایه گذاری و تجاری در کنار رایزنی و تبادل دیدگاه‌ها درباره مسائل مختلف منطقه و جهان خواهد شد».

 

«هیثم بن طارق آل سعید» سلطان عمان دیروز (یکشنبه) سفر رسمی خود را به ایران آغاز کرد. این سفر، نخستین سفر سلطان عمان به ایران از زمان تصدی این منصب در سال ۲۰۲۰ به شمار می‌رود.

 

این سفر در بحبوبه موجی از آشتی‌های منطقه‌ای خصوصا آشتی عربستان و ایران با نظارت چین، بازگشت سوریه به اتحادیه عرب در میان خوشبینی به حل و فصل بحران یمن و تبادل پیام میان ایران و آمریکا برای از سرگیری مذاکرات هسته‌ای صورت گرفته است./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده