استاندار ایلام: تردد از مرز مهران به ۲ میلیون نفر رسید وزیر کشور: دولت مصمم است اختیارات لازم را به استانداران تفویض کند پزشکیان: کریدور زنگزور آن چیزی نیست که در خبر‌ها بزرگنمایی شده؛ خواسته‌های ایران رعایت شده است مهاجرانی: حذف ۴ صفر از پول ملی به تصویب دولت رسید/پول اصلی، واحد بزرگتر «تومان» و واحد خُردتر «ِقران» خواهد بود تمدید حکم «علی احمدی» توسط دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام باقری کنی: ایران در جنگ ۱۲ روزه به بازدارندگی فعال دست یافت/ جمهوری اسلامی براحتی از موضوع زنگه‌زور نمی‌گذرد پیام امیر سرلشکر حاتمی به علی لاریجانی ابلاغ آخرین تقسیمات کشوری به استانداران جلسه سران قوا برگزار شد ولایتی: ایران مانع ایجاد کریدور آمریکایی در قفقاز می‌شود/خلع‌سلاح حزب‌الله؛ خوابی است که تعبیر نخواهد شد پزشکیان: بودجه طوری تدوین شود که محرومین بیشتر در توجه باشند انتقاد پزشکیان از پرداخت بی‌ضابطه ردیف‌های دستمزدی به مدیران ناکارآمد برآورد اولیه خسارات ناشی از جنگ ۱۲ روزه؛ ۹۰ درصد از آسیب‌ها مربوط به شهر تهران است سپاه پاسداران: آماده پاسخ پشیمان‌کننده به هرگونه تهدید و تعرض آمریکا و اسرائیل هستیم کشف بزرگ‌ترین محموله سلاح آمریکایی در شرق ایران/ دست موساد قطع شد

امیر آشتیانی: آزمایش بال‌گشایی سیمرغ در ارتفاع ٨ هزار پا انجام شد

وزیر دفاع و پشتیانی نیروهای مسلح در حساب کاربری خود در فضای مجازی نوشت: تست بال‌گشایی سیمرغ با پرواز برابر استانداردهای بین‌المللیِ هوایی به مدت ٢٠ دقیقه در ارتفاع ٨ هزار پایی صورت گرفت.
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۴ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 May 30
کد خبر: ۱۸۷۱۷۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع در حساب کاربری خود در فضای مجازی نوشت: «صبح امروز طبق وعده ای که داده بودیم تست بال‌گشایی سیمرغ، حاصل تلاش و مجاهدت همکارانم در وزارت دفاع با موفقیت کامل انجام شد. پرواز برابر استانداردهای بین المللیِ هوایی به مدت ٢٠ دقیقه در ارتفاع ٨ هزار پایی صورت گرفت. هدیه حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا در این شب عزیز...»

هواپیمای ترابری سیمرغ صبح امروز(سه‌شنبه ۹ خردادماه) با انجام موفق آزمایش‌های پروازی توانست به پرواز درآمد.

پیش از این، امیر افشین خواجه‌فرد مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره زمان به‌پرواز درآمدن هواپیمای سیمرغ گفته بود که پیش‌بینی می‌کنم هواپیمای سیمرغ تا خردادماه پرواز کند.

سبک‌بودن، میزان حمل بار، شعاع عملیات پروازی، تناسب با شرایط اقلیمی کشور، توان نشستن و برخاستن در باندهای کوتاه، چابکی و سریع‌بودن این هواپیما در خدمت‌رسانی‌هایی همچون آمبولانس هوایی از ویژگی ها و کاربردهای هواپیمای ترابری سبک سیمرغ است.

یکی از مزیت‌های دستیابی به دانش طراحی و ساخت هواپیمای سیمرغ را باید تسریع ورود صنعت هوایی کشور و به ویژه نیروهای مسلح به باشگاه سازندگان هواپیماهای سنگین و فوق پیشرفته دانست./فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
آخرین اخبار