اعلام ساعت کاری جدید ادارات زمستان ۱۴۰۴ + جزئیات تصویب آیین‌نامه جبران قدرت خرید اقشار متوسط و کم‌درآمد جامعه تصویب سه آیین‌نامه مهم در دولت / از خدمات سلامت اتباع تا جبران خسارات حوادث طبیعی وزیر دفاع: آمریکا و ایران در تعارض ذاتی با یکدیگر قرار دارند / تنها کشوری که پاسخ دندان‌شکن به اسرائیل  داد، ایران بود سرلشکر موسوی: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران هم‌اکنون در آمادگی کامل اطلاعاتی و عملیاتی قرار دارند مهاجرانی: امروز کشور نه از سیمکارت سفید بلکه از کاهش سرمایه اجتماعی ضربه می‌خورد ضربه کاری اطلاعات به ضدانقلاب/ ۳ عضو دیگر شبکه ضدامنیتی "شکار مزدور" بازداشت شدند شلیک همزمان موشک‌های بالستیک و کروز سپاه در رزمایش اقتدار سخنگوی دولت: تاریخ دقیق اجرای اصلاح قیمت بنزین نهایی نشده است خاتمی: ملت ایران ذلت‌پذیر نیست/ بسیج یک فرهنگ است حمایت دولت از راه‌آهن حومه‌ای تهران واکنش تهران به ادعاهای بی‌اساس درباره جزایر ایرانی پزشکیان: هیچ طرح آبی بدون نظر دانشگاه‌ها اجرا نمی‌شود / تصمیم عجولانه یعنی تخریب محیط‌زیست سرلشکر پاکپور: مادران و همسران شهدا الگویی ماندگار برای نسل‌های آینده هستند آغاز رزمایش نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس

امیر آشتیانی: آزمایش بال‌گشایی سیمرغ در ارتفاع ٨ هزار پا انجام شد

وزیر دفاع و پشتیانی نیروهای مسلح در حساب کاربری خود در فضای مجازی نوشت: تست بال‌گشایی سیمرغ با پرواز برابر استانداردهای بین‌المللیِ هوایی به مدت ٢٠ دقیقه در ارتفاع ٨ هزار پایی صورت گرفت.
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۴ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 May 30
کد خبر: ۱۸۷۱۷۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع در حساب کاربری خود در فضای مجازی نوشت: «صبح امروز طبق وعده ای که داده بودیم تست بال‌گشایی سیمرغ، حاصل تلاش و مجاهدت همکارانم در وزارت دفاع با موفقیت کامل انجام شد. پرواز برابر استانداردهای بین المللیِ هوایی به مدت ٢٠ دقیقه در ارتفاع ٨ هزار پایی صورت گرفت. هدیه حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا در این شب عزیز...»

هواپیمای ترابری سیمرغ صبح امروز(سه‌شنبه ۹ خردادماه) با انجام موفق آزمایش‌های پروازی توانست به پرواز درآمد.

پیش از این، امیر افشین خواجه‌فرد مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره زمان به‌پرواز درآمدن هواپیمای سیمرغ گفته بود که پیش‌بینی می‌کنم هواپیمای سیمرغ تا خردادماه پرواز کند.

سبک‌بودن، میزان حمل بار، شعاع عملیات پروازی، تناسب با شرایط اقلیمی کشور، توان نشستن و برخاستن در باندهای کوتاه، چابکی و سریع‌بودن این هواپیما در خدمت‌رسانی‌هایی همچون آمبولانس هوایی از ویژگی ها و کاربردهای هواپیمای ترابری سبک سیمرغ است.

یکی از مزیت‌های دستیابی به دانش طراحی و ساخت هواپیمای سیمرغ را باید تسریع ورود صنعت هوایی کشور و به ویژه نیروهای مسلح به باشگاه سازندگان هواپیماهای سنگین و فوق پیشرفته دانست./فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار