امیر آشتیانی: آزمایش بال‌گشایی سیمرغ در ارتفاع ٨ هزار پا انجام شد-راهبرد معاصر
برنامه هفتم منابع مناسبی برای بالندگی دانشگاه‌ها فراهم کرده است خطیب: امنیت و قدرت ایران مورد اعتراف دوست و دشمن است رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه

امیر آشتیانی: آزمایش بال‌گشایی سیمرغ در ارتفاع ٨ هزار پا انجام شد

وزیر دفاع و پشتیانی نیروهای مسلح در حساب کاربری خود در فضای مجازی نوشت: تست بال‌گشایی سیمرغ با پرواز برابر استانداردهای بین‌المللیِ هوایی به مدت ٢٠ دقیقه در ارتفاع ٨ هزار پایی صورت گرفت.
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۴ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 May 30
کد خبر: ۱۸۷۱۷۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع در حساب کاربری خود در فضای مجازی نوشت: «صبح امروز طبق وعده ای که داده بودیم تست بال‌گشایی سیمرغ، حاصل تلاش و مجاهدت همکارانم در وزارت دفاع با موفقیت کامل انجام شد. پرواز برابر استانداردهای بین المللیِ هوایی به مدت ٢٠ دقیقه در ارتفاع ٨ هزار پایی صورت گرفت. هدیه حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا در این شب عزیز...»

هواپیمای ترابری سیمرغ صبح امروز(سه‌شنبه ۹ خردادماه) با انجام موفق آزمایش‌های پروازی توانست به پرواز درآمد.

پیش از این، امیر افشین خواجه‌فرد مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره زمان به‌پرواز درآمدن هواپیمای سیمرغ گفته بود که پیش‌بینی می‌کنم هواپیمای سیمرغ تا خردادماه پرواز کند.

سبک‌بودن، میزان حمل بار، شعاع عملیات پروازی، تناسب با شرایط اقلیمی کشور، توان نشستن و برخاستن در باندهای کوتاه، چابکی و سریع‌بودن این هواپیما در خدمت‌رسانی‌هایی همچون آمبولانس هوایی از ویژگی ها و کاربردهای هواپیمای ترابری سبک سیمرغ است.

یکی از مزیت‌های دستیابی به دانش طراحی و ساخت هواپیمای سیمرغ را باید تسریع ورود صنعت هوایی کشور و به ویژه نیروهای مسلح به باشگاه سازندگان هواپیماهای سنگین و فوق پیشرفته دانست./فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده