ابلاغ «اصلاح آئین‌نامه اجرایی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان» آملی لاریجانی: فعلاً FATF در مجمع تشخیص قابل بررسی نیست انتصاب محسن اسماعیلی به سمت معاونت راهبردی و امور مجلس رئیس جمهور تصویب کلیات طرح اساسنامه سازمان ملی مهاجرت در کمیسیون امنیت ملی مجلس پزشکیان: ساختار تصمیم‌گیری و اجرایی ما کارآمد نیست اعلام جزئیات جدید از مذاکرات عمان قدردانی پزشکیان از رهبر انقلاب برای مجوز مذاکرات غیر مستقیم قالیباف: کسانی که در فقر شدید هستند باید مورد توجه جدی قرار بگیرند / ارز ترجیحی باید به کالای اساسی داده شود سرلشکر باقری: نیرو‌های مسلح در آمادگی کامل به سر می‌برند پزشکیان: برای ساخت مسکن محرومان با مشارکت خیرین و مردم اقدام خواهیم کرد موافقت کمیته هسته‌ای مجلس با روند مذاکرات عمان رهبر انقلاب در دیدار فرماندهان نیرو‌های مسلح: دشمن از پیشرفت‌های جمهوری اسلامی کلافه و عصبی است حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش: دیوار مرزی با افغانستان به انواع تسلیحات در لبه فناوری جهانی مجهز شده ابلاغ مصوبه شورای عالی اداری درباره نحوه انتخاب و انتصاب مدیران قائم‌پناه: روند مذاکرات امروز رضایت‌بخش بود

امیر آشتیانی: آزمایش بال‌گشایی سیمرغ در ارتفاع ٨ هزار پا انجام شد

وزیر دفاع و پشتیانی نیروهای مسلح در حساب کاربری خود در فضای مجازی نوشت: تست بال‌گشایی سیمرغ با پرواز برابر استانداردهای بین‌المللیِ هوایی به مدت ٢٠ دقیقه در ارتفاع ٨ هزار پایی صورت گرفت.
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۴ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 May 30
کد خبر: ۱۸۷۱۷۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع در حساب کاربری خود در فضای مجازی نوشت: «صبح امروز طبق وعده ای که داده بودیم تست بال‌گشایی سیمرغ، حاصل تلاش و مجاهدت همکارانم در وزارت دفاع با موفقیت کامل انجام شد. پرواز برابر استانداردهای بین المللیِ هوایی به مدت ٢٠ دقیقه در ارتفاع ٨ هزار پایی صورت گرفت. هدیه حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا در این شب عزیز...»

هواپیمای ترابری سیمرغ صبح امروز(سه‌شنبه ۹ خردادماه) با انجام موفق آزمایش‌های پروازی توانست به پرواز درآمد.

پیش از این، امیر افشین خواجه‌فرد مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره زمان به‌پرواز درآمدن هواپیمای سیمرغ گفته بود که پیش‌بینی می‌کنم هواپیمای سیمرغ تا خردادماه پرواز کند.

سبک‌بودن، میزان حمل بار، شعاع عملیات پروازی، تناسب با شرایط اقلیمی کشور، توان نشستن و برخاستن در باندهای کوتاه، چابکی و سریع‌بودن این هواپیما در خدمت‌رسانی‌هایی همچون آمبولانس هوایی از ویژگی ها و کاربردهای هواپیمای ترابری سبک سیمرغ است.

یکی از مزیت‌های دستیابی به دانش طراحی و ساخت هواپیمای سیمرغ را باید تسریع ورود صنعت هوایی کشور و به ویژه نیروهای مسلح به باشگاه سازندگان هواپیماهای سنگین و فوق پیشرفته دانست./فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر