امیر آشتیانی: آزمایش بال‌گشایی سیمرغ در ارتفاع ٨ هزار پا انجام شد-راهبرد معاصر
ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی تا بهمن‌ماه تغییر کرد+ جزئیات نماینده مجلس: حتی فقیرترین کشور‌های آفریقایی هم این حد از کاهش ارزش پول را ندارند وزرای کار و دادگستری وارد شیراز شدند عملیات مشترک مرزبانان ایران و عراق در مقابله با سلاح‌های غیرمجاز پیام تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت حاج سید علاءالدین میر محمد صادقی رئیس‌جمهور عازم قاهره شد رئیس‌جمهور فردا به مصر می‌رود تاجگردون: ۱۱ میلیارد دلار برای کالا‌های اساسی تخصیص یافت  بودجه ۱۴۰۴ به شورای نگهبان ارسال شد استاندار تهران: تعطیلی‌ها روزانه اعلام می‌شوند ربیعی: رئیس‌جمهور قانون حجاب و عفاف را در دستورکار شورای امنیت ملی قرار داد وکیل پرونده «کنسرت فرضی»: بازداشت پرستو احمدی در مازندران سخنگوی دولت: افزایش دو یا سه برابری بودجه نیرو‌های مسلح صحّت ندارد امام جمعه موقت تهران: هدف رژیم صهیونیستی از نیل تا فرات است / جامعه جهانی برای توقف این رژیم به پا خیزد  واکنش صمصامی به گران سازی نرخ ارز؛ وزیر اقتصاد استیضاح شود + عکس

امیر آشتیانی: آزمایش بال‌گشایی سیمرغ در ارتفاع ٨ هزار پا انجام شد

وزیر دفاع و پشتیانی نیروهای مسلح در حساب کاربری خود در فضای مجازی نوشت: تست بال‌گشایی سیمرغ با پرواز برابر استانداردهای بین‌المللیِ هوایی به مدت ٢٠ دقیقه در ارتفاع ٨ هزار پایی صورت گرفت.
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۴ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 May 30
کد خبر: ۱۸۷۱۷۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع در حساب کاربری خود در فضای مجازی نوشت: «صبح امروز طبق وعده ای که داده بودیم تست بال‌گشایی سیمرغ، حاصل تلاش و مجاهدت همکارانم در وزارت دفاع با موفقیت کامل انجام شد. پرواز برابر استانداردهای بین المللیِ هوایی به مدت ٢٠ دقیقه در ارتفاع ٨ هزار پایی صورت گرفت. هدیه حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا در این شب عزیز...»

هواپیمای ترابری سیمرغ صبح امروز(سه‌شنبه ۹ خردادماه) با انجام موفق آزمایش‌های پروازی توانست به پرواز درآمد.

پیش از این، امیر افشین خواجه‌فرد مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره زمان به‌پرواز درآمدن هواپیمای سیمرغ گفته بود که پیش‌بینی می‌کنم هواپیمای سیمرغ تا خردادماه پرواز کند.

سبک‌بودن، میزان حمل بار، شعاع عملیات پروازی، تناسب با شرایط اقلیمی کشور، توان نشستن و برخاستن در باندهای کوتاه، چابکی و سریع‌بودن این هواپیما در خدمت‌رسانی‌هایی همچون آمبولانس هوایی از ویژگی ها و کاربردهای هواپیمای ترابری سبک سیمرغ است.

یکی از مزیت‌های دستیابی به دانش طراحی و ساخت هواپیمای سیمرغ را باید تسریع ورود صنعت هوایی کشور و به ویژه نیروهای مسلح به باشگاه سازندگان هواپیماهای سنگین و فوق پیشرفته دانست./فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار