به گزارش راهبرد معاصر؛ حجتالاسلام والمسلمین سیدهاشم الحیدری شامگاه شنبه ۱۳ خرداد ماه در مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و بزرگداشت قیام ۱۵ خرداد که در محل حوزه علمیه امام خمینی اهواز برگزار شد با بیان اینکه شناخت کامل امام برای ما ممکن نیست، اظهار داشت: امام خمینی (ره) شاگرد ممتاز اهل بیت و حرکت اهل بیت (ع) بود. امام خمینی (ره) تنها بود و با یک فریاد در مدرسه فیضیه برای دفاع از اسلام نهضت خود را شروع کرد.
دبیرکل حزبالله عراق ادامه داد: این فریاد بعد از چند سال به نهضت و سپس به حکومت اسلامی و این حکومت بعد از چند سال به یک جبهه بزرگ تبدیل شد. گروههای مقاومت و عزت اسلامی از کشمیر تا نیجریه و از فسلطین تا یمن به برکت این انقلاب به وجود آمدند.
وی با بیان اینکه یک امام بدون امت فایدهای ندارد، گفت: ائمه معصومین از حضرت علی (ع) و فاطمه (س) تا سایر اهل بیت همواره تنها بودند و حکومت به دست مخالفین آنها از معاویه و بنی العباس، بنیالامیه تا شاه و صدام ادامه پیدا کرد. بعد از حکومت امام حسن مجتبی (ع) یک حکومت فقهی، دینی و اعتقادی به معنای حقیقی وجود نداشت تا اینکه نظام جمهوری اسلامی به برکت حرکت و جهاد حضرت امام با حضور مردم تاسیس شد.
دبیرکل حزبالله عراق به تعبیر حضرت علی (ع) که اینجا یاران امام را پیدا کردند، اشاره کرد و افزود: روز گذشته در بغداد به مناسبت سالگرد ارتحال امام گفتم که اگر این فرصت مهیا میشد برای اقامه حکومت برای امام در عراق و پاکستان، ایشان حکومت را در این کشورها اقامه میکردند، اما فرصت فقط در ایران ایجاد شد.
وی ادامه داد: در همه دورانها همواره اهالی فضل، روضه و علم زیاد هستند، اما یاران امام مانند یاران اباعبدالله امام حسین را پیدا کردند. بعضیها شاید خیلی اهل نماز نبودند، اما آمدند جلو و حرکت را آغاز کردند.
الحیدری با بیان اینکه در تاریخ اهل نماز و ذکر زیاد داریم، اما آنها در کنار امام علی (ع) نبودند، گفت: وقتی ۱۲۰ هزار نفر در ۱۸ ذی الحجه با پیامبر بیعت کردند تا ۲۸ سفر ۲ ماه و ۱۰ روز گذشت، اما فقط ۴ نفر بر پیمان خود ماندند، اما نماز و روزه و شب زنده داری را رها نکردند. فرق دارد بین آنهایی که نماز و روزه میگیرند، اما در جبهه علی نیستند. برخیها بسیار متدین هستند و تدین سنتی دارند که از این دست افراد در جامعه زیاد داریم. امام دنبال آنها نبود. دنبال جوانانی بود که در جبهه نبرد حاضر و آماده بودند.
وی عنوان کرد: در تاریخ مشاهده میکنیم که افراد بسیاری در زمره علما، اهل روزه و اهل حج و شعار بودند، اما در جبهه حق افراد کمی حضور داشتند.
دبیرکل حزبالله عراق با بیان اینکه دو جبهه حق و باطل بیشتر نداریم، تصریح کرد: نماز مهم است، اما مهمتر از آن ولایت و حضور در جبهه حق است.
الحیدری در ادامه سخنان خود با اشاره به ۴۴ سال ایستادگی مردم ایران در مقابل استکبار گفت: بنده به عنوان یک عرب و یک عراقی دست مردم ایران را میبوسم. ما خارج از ایران میبینم که حجم تحریف، دروغ و تحریمها علیه ایران به یک جنگ نرم جهانی تبدیل شده و هدف دشمن شخص، ولی فقیه است. بسیار سخت است که در این وضعیت دروغ و تحریم انسان حزب اللهی در داخل و خارج ایران مقاومت کند.
دبیرکل حزبالله عراق عنوان کرد: در زمان حکومت حضرت علی آنقدر مردم از دستورات حضرت سرپیچی کردند که عدم اطاعت و شجاعت به حدی رسید تا حضرت روی منبر در زمان حاکمیت خودش با چشمانی پر از اشک فرمود أین عمار؟
الحیدری ادامه داد: من معتقدم حضرت امام در مدت ۱۰ سال رهبری و پس از آن رهبر انقلاب تا کنون یک روز أین عمار نگفتند. مردم امروز ما مردم زمان حضرت علی نیستند؛ درست است که برخیها منحرف شدند، اما دهها میلیون نفر روز قدس و روز پیروزی انقلاب به خیابانها میآیند.
دبیرکل حزبالله عراق تاکید کرد: ۴۴ سال است که پرچم اهل بیت را بالا بردهاید و امروز امید قدس و جبهه مقاومت شما مردم ایران هستید. وقتی داعش وارد عراق شد همه ما ساقط شده بودیم، اما چه کسی خط مقاوت را حفظ کرد؟ شهید ذوالفقاری، شهید تقوی، شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و یارانش بودند که نگذاشتند جبهه مقاومت شکست بخورد.
وی با بیان اینکه اربعین را شما مردم ایران حفظ کردید، گفت: با موکب نمیشود به جنگ داعش رفت. داعش با موکب حل نمیشد. جنگ با داعش نیاز به سلاح و مقاومت و شهید داشت.
دبیرکل حزبالله عراق یادآور شد: سال ۲۰۱۱ داعش تا ۲۵۰ متری حرم حضرت زینب (س) رسید و همه گفتند سوریه تمام شد. فقط یک آقا گفت که سوریه و حرم حضرت زینب باید حفظ شود. سوریه با ولایت فقیه حفظ شد نه دموکراسی و همراهی با نظام بینالملل؛ ما در زمان کربلا نبودیم، اما در زمان ما سر حسین دوباره بر نیزه نخواهد رفت و زینب اسیر نخواهد شد. راه امام حسین فقط مشایه و موکب نیست. راه امام حسین فریاد است به همین خاطر میگویند اولین موکب متعلق به حضرت زینب بود.
وی ادامه داد: در این موکب آب و غذا نبود. در آن موکب سرها بر نیزه بود و فریاد زینب شنیده میشد. تکلیف ما در اربعین این است که در موکبها جهاد تبیین و فریاد صورت بگیرد.
دبیرکل حزبالله عراق با بیان اینکه به حکم ولایت، جهاد تبیین فریضه قطعی و فوری است، گفت: از ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ تاکنون برای این فریضه فوری چه کاری صورت گرفته است؟ آیا اتاق عملیات درست کردیم؟ یکی دو روز کارهای دیگرمان را تعطیل کردیم؟ باید زود، سریع و فوری عمل کنیم.
وی با بیان اینکه تبلیغ یک چیز و جهاد تبیین یک چیز دیگر است، عنوان کرد: جهاد تبیین یعنی در مقابل دشمن ایستادن؛ مرگ دست دشمن نیست نترسید، مرگ دست خداست. بلد شوید و زبان خود را آزاد کنید. باید با امید حرکت کنیم. ما اگر در عراق ایستادهایم و یا در یمن و فلسطین و سوریه مقاومت میکنیم امیدمان به این نظام جمهوری اسلامی ایران است. / تسنیم