سیل در جنوب اوکراین در نتیجه انفجار سد «کاخوفکا»-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

سیل در جنوب اوکراین در نتیجه انفجار سد «کاخوفکا»

در پی انفجار سد بزرگی در جنوب اوکراین و جاری شدن سیل، هشدار تخلیه ساکنان در این منطقه صادر شده است.
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۷ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 June 06
کد خبر: ۱۸۷۸۴۷

به گزارش راهبرد معاصر، به گفته نیرو‌های اوکراین و روسیه، یک سد بزرگ متعلق به دوران شوروی در بخش تحت کنترل روسیه در جنوب اوکراین روز سه‌شنبه منفجر شد و سیلابی در سراسر منطقه جنگی ایجاد شد.

 

به گزارش رویترز، هر دو طرف طرف مقابل را مقصر تخریب سد اعلام کرده‌اند. ویدئو‌های تایید نشده در شبکه‌های اجتماعی مجموعه‌ای از انفجار‌های شدید را در اطراف سد کاخوفکا نشان می‌دهد. ویدئو‌های دیگر نشان می‌دهد که آب از میان بقایای سد می‌گذرد.

 

این سد با ۳۰ متر ارتفاع و ۳.۲ کیلومتر (۲ مایل) طول در سال ۱۹۵۶ بر روی رودخانه دنیپرو به عنوان بخشی از نیروگاه برق آبی کاخوفکا ساخته شد.

 

این سد دارای یک مخزن ۱۸ کیلومتر مکعبی است که همچنین آب شبه جزیره کریمه را که در سال ۲۰۱۴ به روسیه ضمیمه شد و نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا که تحت کنترل روسیه است، تامین می‌کند.

 

ارتش اوکراین مدعی شد که نیرو‌های روسیه این سد را منفجر کردند.

 

فرماندهی جنوب نیرو‌های مسلح اوکراین روز سه شنبه در صفحه فیس بوک خود مدعی شد: کاخوفکا (سد) توسط نیرو‌های روسیه منفجر شده است. مقیاس تخریب، سرعت و حجم آب و مناطق احتمالی سیل در حال روشن شدن است.

 

خبرگزاری‌های روسی می‌گویند که سد تحت کنترل نیرو‌های روسی در گلوله باران تخریب شده در حالی که یکی از مقامات روسیه گفته است که این یک حمله تروریستی بوده است.

 

این در حالی است که واحدهای پلیس و خدمات اضطراری دولتی منطقه خرسون برای هشدار و تخلیه جمعیت غیرنظامی از مناطق احتمالی سیل در ساحل سمت راست رودخانه دنیپرو هشدار داده‌اند./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار