درمان رایگان مجروحان جنگی/اتخاذ تدبیر برای ذخایر دارویی پزشکیان در جلسه امروز هیئت دولت: باید بر اساس لیاقت و توانمندی‌ها افراد را در جایگاه‌ها قرار دهیم آملی لاریجانی: وضعیت کنونی پایان رویارویی ما با رژیم صهیونیستی نیست کلیات لایحه ساماندهی پهپاد‌های غیر نظامی تصویب شد قالیباف: به هر تجاوزی با قدرت پاسخ می‌دهیم/ برنامه هسته‌ای ایران با سرعت بیشتری به پیش می‌رود طرح تعلیق همکاری‌های ایران با آژانس در مجلس تصویب شد علت صدای انفجار‌ها در دزفول پیکر سردار سلامی در گلپایگان تشییع می‌شود اعلام زمان برگزاری مراسم تشییع فرماندهان شهید نیرو‌های مسلح شلیک ۱۴ موشک سپاه در آخرین دقایق پیش از اجرایی شدن آتش‌بس شهادت ۲ تن از کارکنان انتظامی بهار در حملات اسرائیل سخنگوی قرارگاه خاتم: اسرائیل تا ساعت ۹ صبح ۳ مرحله حمله کرد/ پاسخ می‌دهیم دو موشک عمل‌نکرده در محدود زندان اوین کشف و خنثی شد شمار شهدای حمله اسرائیل به گیلان به ۱۳ نفر رسید‌/ مجروحیت ۴۱ نفر دستگیری ۶ جاسوس در همدان/ارتباط متهمان با عوامل رژیم

مبنای برخورد دستگاه‌ها با بی‌حجابی پیش از به نتیجه رسیدن لایحه حجاب چه باید باشد؟

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که پیش از به نتیجه رسیدن لایحه عفاف و حجاب، مبنای عملکرد برای برخورد با بی‌حجابی چیست؟ گفت: می توان براساس قوانین موجود برخورد شود.
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 June 10
کد خبر: ۱۸۸۵۲۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ احمد وحیدی وزیر کشور در پاسخ به این سوال که پیش از به نتیجه رسیدن لایحه عفاف و حجاب مبنای عملکرد برای برخورد با بی‌حجابی چیست؟ گفت: می توان بر اساس قوانین موجود برخورد شود.

 

وی افزود: در حوزه عفاف و حجاب فعلا قوانین موجود محل رجوع و استناد از طرف دستگاه قضائی و ضابطین است، اگر احیانا لایحه جدیدی تصویب شود ملاکِ عمل قرار می‌گیرد.

 

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که این وزارتخانه برای برخورد با بی‌حجابی دستور العمل داخلیِ خاصی طرح ریزی کرده است یا خیر گفت: در حد قانون که طبیعتا نه، ذیل قانون دستور العمل هایی را ضابطین و دستگاه‌ها دارند که نمی‌تواند فراقانونی باشد.

 

محمدحسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور نهم خرداد خبر از ارسال نسخه نهایی لایحه حمایت از عفاف و حجاب به مجلس داد.

 

در همین راستا علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در واکنش به انتقادات در مورد کم اثر بودن لایحه عفاف و حجاب و امکان تغییر در آن گفته بود: «این لایحه قضائی است و قوه قضائیه آن را برای دولت ارسال کرده است. طبیعتا دولت برای تغییر و تصرفات در لایحه میزانی از اختیارات را دارد چرا که ماهیت قضائی لایحه باید حفظ شود. البته دولت همدل و هم نظر با مجموعه سایر قوا سعی دارد هر قوه‌ای که در چارچوب اختیارات خودش احساس کند نیاز به اصلاح قوانین و مقرارات دارد با آن مجموعه همراهی کند. کارشناس، متخصص و مجری این مساله قوه قضائیه است دولت هم باید نگاهش این باشد که در خصوص مقدماتی که قوه قضائیه در مجموعه قضائی یا ضابطین برای اجرا به آنها نیاز دارد با این قوه همراهی کند. با همین نگاه، دولت اصلاحاتی حداقلی و ضروری را اعمال و متن را برای مجلس شورای اسلامی ارسال کرد».

 

این در حالی است که طبق مصوبه 820 شورای عالی انقلاب فرهنگی از 28 دستگاه متولی در این حوزه 15 دستگاه آن دولتی است که یکی از وزارتخانه‌های مسئولِ اجرای «مجموعه تکمیلی اقدامات اجرایی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب» وزارت کشور است.

 

براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی دستگاه‌هایی که در راستای گسترش عفاف و حجاب مسئولیت دارند به شرح ذیل هستند:

«وزارت ورزش و جوانان

وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

وزارت کشور

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مراکز آموزش عالی و پژوهشی

وزارت صنعت، معدن و تجارت

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

وزارت آموزش و پرورش

وزارت امور اقتصادی و دارایی

وزارت اطلاعات

معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری

سازمان مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی

سازمان برنامه و بودجه

سازمان امور اداری و استخدامی

بنیاد شهید و امور ایثارگران

سازمان صدا و سیما

سازمان حج و زیارت

سازمان تبلیغات اسلامی

سازمان بهزیستی

نیروی انتظامی

سازمان بسیج مستضعفین

مرکز مدیریت حوزه علمیه قم

کمیته امداد امام خمینی(ره)

شهرداریهای سراسر کشور

ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

سازمان اوقاف و امور خیریه

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی»/فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر