مبنای برخورد دستگاه‌ها با بی‌حجابی پیش از به نتیجه رسیدن لایحه حجاب چه باید باشد؟-راهبرد معاصر
عارف: راهبرد دولت این است که اصلاح قیمت‌ها به سه دهک پایین جامعه آسیبی نرساند سکینه سادات پاد، دستیار رئیس‌جمهور از سمت خود کنار رفت؟ هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا مشخص شدند جمعی از مداحان اهل بیت با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند علم‌الهدی: اول باید دین مردم را مدیریت کنیم و بعد دنیای آنان را پیام توئیتری پزشکیان به السیسی خطیب نماز جمعه تهران: بسترسازان نابودی زیرساخت‌های سوریه پاسخگوی امت اسلامی باشند الحاق شناور‌های بسیار پیچیده و تسلیحات ویژه به نیروی دریایی ارتش فرمانده سپاه خراسان‌جنوبی: آخرین نفری که خط مقدم نبرد با تکفیری‌ها در سوریه را ترک کرد یک پاسدار بود /برای ارتش سوریه جهاد معنایی نداشت ادای احترام فرمانده کل سپاه پاسداران به مقام شهید سلیمانی لاریجانی: یکی از راهبرد‌های دشمن این است که القاء کند همه خسته هستند و نباید به مردم کاری داشت ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی تا بهمن‌ماه تغییر کرد+ جزئیات نماینده مجلس: حتی فقیرترین کشور‌های آفریقایی هم این حد از کاهش ارزش پول را ندارند وزرای کار و دادگستری وارد شیراز شدند عملیات مشترک مرزبانان ایران و عراق در مقابله با سلاح‌های غیرمجاز

مبنای برخورد دستگاه‌ها با بی‌حجابی پیش از به نتیجه رسیدن لایحه حجاب چه باید باشد؟

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که پیش از به نتیجه رسیدن لایحه عفاف و حجاب، مبنای عملکرد برای برخورد با بی‌حجابی چیست؟ گفت: می توان براساس قوانین موجود برخورد شود.
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 June 10
کد خبر: ۱۸۸۵۲۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ احمد وحیدی وزیر کشور در پاسخ به این سوال که پیش از به نتیجه رسیدن لایحه عفاف و حجاب مبنای عملکرد برای برخورد با بی‌حجابی چیست؟ گفت: می توان بر اساس قوانین موجود برخورد شود.

 

وی افزود: در حوزه عفاف و حجاب فعلا قوانین موجود محل رجوع و استناد از طرف دستگاه قضائی و ضابطین است، اگر احیانا لایحه جدیدی تصویب شود ملاکِ عمل قرار می‌گیرد.

 

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که این وزارتخانه برای برخورد با بی‌حجابی دستور العمل داخلیِ خاصی طرح ریزی کرده است یا خیر گفت: در حد قانون که طبیعتا نه، ذیل قانون دستور العمل هایی را ضابطین و دستگاه‌ها دارند که نمی‌تواند فراقانونی باشد.

 

محمدحسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور نهم خرداد خبر از ارسال نسخه نهایی لایحه حمایت از عفاف و حجاب به مجلس داد.

 

در همین راستا علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در واکنش به انتقادات در مورد کم اثر بودن لایحه عفاف و حجاب و امکان تغییر در آن گفته بود: «این لایحه قضائی است و قوه قضائیه آن را برای دولت ارسال کرده است. طبیعتا دولت برای تغییر و تصرفات در لایحه میزانی از اختیارات را دارد چرا که ماهیت قضائی لایحه باید حفظ شود. البته دولت همدل و هم نظر با مجموعه سایر قوا سعی دارد هر قوه‌ای که در چارچوب اختیارات خودش احساس کند نیاز به اصلاح قوانین و مقرارات دارد با آن مجموعه همراهی کند. کارشناس، متخصص و مجری این مساله قوه قضائیه است دولت هم باید نگاهش این باشد که در خصوص مقدماتی که قوه قضائیه در مجموعه قضائی یا ضابطین برای اجرا به آنها نیاز دارد با این قوه همراهی کند. با همین نگاه، دولت اصلاحاتی حداقلی و ضروری را اعمال و متن را برای مجلس شورای اسلامی ارسال کرد».

 

این در حالی است که طبق مصوبه 820 شورای عالی انقلاب فرهنگی از 28 دستگاه متولی در این حوزه 15 دستگاه آن دولتی است که یکی از وزارتخانه‌های مسئولِ اجرای «مجموعه تکمیلی اقدامات اجرایی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب» وزارت کشور است.

 

براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی دستگاه‌هایی که در راستای گسترش عفاف و حجاب مسئولیت دارند به شرح ذیل هستند:

«وزارت ورزش و جوانان

وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

وزارت کشور

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مراکز آموزش عالی و پژوهشی

وزارت صنعت، معدن و تجارت

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

وزارت آموزش و پرورش

وزارت امور اقتصادی و دارایی

وزارت اطلاعات

معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری

سازمان مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی

سازمان برنامه و بودجه

سازمان امور اداری و استخدامی

بنیاد شهید و امور ایثارگران

سازمان صدا و سیما

سازمان حج و زیارت

سازمان تبلیغات اسلامی

سازمان بهزیستی

نیروی انتظامی

سازمان بسیج مستضعفین

مرکز مدیریت حوزه علمیه قم

کمیته امداد امام خمینی(ره)

شهرداریهای سراسر کشور

ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

سازمان اوقاف و امور خیریه

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی»/فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر