پول‌های بلوکه شده ایران در حال آزاد سازی است-راهبرد معاصر
برنامه هفتم منابع مناسبی برای بالندگی دانشگاه‌ها فراهم کرده است خطیب: امنیت و قدرت ایران مورد اعتراف دوست و دشمن است رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه

پول‌های بلوکه شده ایران در حال آزاد سازی است

معاون اول رئیس جمهور گفت: در رابطه با پول‌های بلوکه شده باید گفت که در برخی کشورها، آزاد شده و در مابقی هم مقدمات آزاد شدن فراهم شده تا مسائل به نتیجه برسد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 June 14
کد خبر: ۱۸۹۲۹۰

به گزارش راهبرد معاصر؛  محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور صبح امروز (چهارشنبه 24 خرداد) در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: اساسا از اول دولت یکی از برنامه‌های جدی ما کنترل تورم بود. در شهریور که دولت را تحویل گرفتیم تورم ماهانه ۵۹.۶ درصد بود که با کنترل ما به تورم ماهانه ۴۰ درصد رسیدیم و کل تورم سال ۴۶ درصد شد.

 

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ که مشکلات زیادی داشتیم. هم جنگ اوکراین، هم حذف ارز ترجیحی و هم قضایای اغتشاشات بود و با همه این مسائل موفق شدیم تورم سالانه را طوری به نتیجه برسانیم که نسبت به سال ۱۴۰۰ که هیچکدام از این‌ها نبود افزایش چندانی شاهد نباشیم و همان حدود ۴۶ درصد باقی بماند.

 

مخبر تأکید کرد: از اول امسال هم فروردین و هم اردیبهشت، هم تورم تولیدکننده و مصرف‌کننده شروع به کاهش کرد و در خرداد این کاهش بیشتر می‌شود.

 

معاون اول رئیس جمهور همچنین از آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران خبر داد و گفت: در رابطه با پول‌های بلوکه شده در برخی کشورها آزاد شده و مابقی هم مقدمات آزاد شدن فراهم شده تا مسائل به نتیجه برسد./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده