۴۱ شبه‌نظامی کرد سوریه در حملات ترکیه کشته شدند-راهبرد معاصر

۴۱ شبه‌نظامی کرد سوریه در حملات ترکیه کشته شدند

وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ای از کشته شدن ۴۱ شبه‌نظامی کُرد سوریه در دو منطقه جداگانه در شمال این کشور خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۶ - ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 June 14
کد خبر: ۱۸۹۳۷۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ وزارت دفاع ترکیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که ۴۱ شبه‌نظامی گروهک «یگان‌های مدافع خلق» (وای. پی. جی) در حملات ارتش این کشور در شمال سوریه کشته شده‌اند. وای. پی. جی شاخه پ. ک. ک در سوریه محسوب می‌شود.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، این حملات در دو منطقه «تل رفعت» و «منبج» واقع در شمال استان حلب در نزدیکی مرز ترکیه صورت گرفته و ارتش ترکیه در این عملیات از پهپاد و آتش توپخانه بهره برده است.

وزارت دفاع ترکیه همچنین گفت که تعدادی از کشته شدگان، افرادی هستند که در حملات راکتی روز یکشنبه گذشته به یک گذرگاه مرزی در خاک ترکیه مشارکت داشتند.

منابع خبری ترکیه روز یکشنبه (۲۱ خرداد) اعلام کردند که شبه‌نظامیان کُرد سوریه بیش از ۱۰ راکت به سمت گذرگاه «انجو بینار» (در بخش سوریه به نام باب السلامه) شلیک کرده‌اند. در نزدیکی این گذرگاه یک پایگاه نظامی ترکیه نیز واقع شده است که تعدادی راکت نیز به این پایگاه اصابت کرد؛ اما منابع ترکیه‌ای خبری از تعداد تلفات احتمالی منتشر نکردند.

وزارت دفاع ترکیه در بیانیه امروز خود گفت که با کشته شدگان امروز تعداد تلفات شبه‌نظامیان کُرد سوریه در یک هفته گذشته به ۵۳ نفر رسید.

شنبه گذشته (۲۰ خرداد) نیز منابع سوری از حمله پهپادی ترکیه به منطقه «احداث» در شمال حلب خبر دادند. حمله‌ای که سه کشته و دو زخمی از شبه‌نظامیان کُرد به همراه داشت. برخی منابع می‌گویند که هدف این حمله یک فرمانده عالی‌رتبه شبه‌نظامیان کُرد بود.

در ادامه بیانیه وزارت دفاع ترکیه آمده است: «مبارزه با سازمان‌های تروریستی قاطعانه ادامه دارد». مبارزه‌ای که به گفته ناظران مانعی بر سر راه عادی‌سازی روابط ترکیه و سوریه شده است. دولت دمشق بار‌ها اعلام کرده است که ارتش ترکیه باید خاک سوریه را ترک کند تا مسیر بهبود روابط هموار شود و در مقابل نیز مقامات آنکارا می‌گویند تا زمانی که تهدید شبه‌نظامیان کُرد را دفع نکنند در خاک سوریه باقی خواهند ماند. / فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده