اعلام نرخ مصوب بلیط اتوبوس برای سفر‌های اربعین به مرز چذابه مبلغ و شرایط وام اربعین دانشجویی اعلام شد + جزئیات زمان شارژ کالابرگ الکترونیک دهک‌های چهارم تا هفتم اعلام شد شرایط خرید ارز اربعین در «بله» اعلام شد آخرین قیمت‌ها در بازار تجاری/ دلار توافقی چند شد؟ دادستان کل کشور: افزایش قیمت برنج در شرایط فعلی به هیچ‌عنوان قابل قبول نیست جزئیات دریافت تسهیلات مسکن کارگری واریز حقوق تیر بازنشستگان از فردا یکشنبه ۲۹ تیر خرید طلای آنلاین شرطی شد + جزئیات قیمت سکه امروز شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۴ / نیم سکه چند شد؟ قیمت طلا امروز شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۴ / طلای ۱۸ عیار چقدر افزایش داشت؟ عبور مصرف برق از ۸۰ هزار مگاوات / استان‌های پر مصرف کدام‌اند؟ قیمت روز خودرو‌های سایپا و ایران خودرو امروز شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۴ + جدول قیمت سکه پارسیان، امروز ۲۸ تیر ۱۴۰۴ آبفا: ذخایر سد‌های تهران در پایین‌ترین وضعیت خود قرار دارد/ مجتمع‌های مسکونی چند طبقه، مخزن و پمپ نصب کنند

مزایای صدور الکترونیکی گواهی تمکن مالی

مدیر بین الملل شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: گواهی تمکن مالی اثباتی بر توانایی مالی افراد در بازار سرمایه است که الکترونیکی شدن آن به صرفه‌جویی در زمان و هزینه سهامداران کمک می کند.
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۵ - ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 June 18
کد خبر: ۱۸۹۸۱۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ سیاوش عظیمی مدیر بین الملل شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: این سامانه (صدور الکترونیکی گواهی تمکن مالی) جهت ارائه خدمت گواهی تمکن مالی که یکی از خدمات قدیمی شرکت سپرده گذاری است مورد استفاده قرار می‌گیرد.

او در خصوص چیستی گواهی تمکن مالی گفت: گواهی تمکن مالی در واقع اثباتی است بر توانایی مالی افراد و سبقه فعالیت افراد در یک بازار مالی حرفه‌ای مانند بازار سرمایه کشور است.

به گفته مدیر بین الملل شرکت سپرده گذاری مرکزی، پذیرندگان گواهی تمکن مالی معمولا سفارتخانه‌های کشور‌های دیگر، دانشگاه‌ها و کار فرما‌های بین الملل هستند که البته موارد پیگیری متفاوت است به عنوان مثال سفارتخانه‌ها که عمده پذیرندگان این‌ گواهی هستند به منظور اثبات تمکن مالی جهت صدور روادید، بحث اعطای اقامت‌های ثابت و یا موقت از آن استفاده می‌کنند و دانشگاه نیز بیشتر برای دانشجویانی که می‌خواهند در رشته‌های اقتصاد و مدیریت مالی اقدام کنند با این گواهی برای آن‌ها به سادگی مسجل می‌شود که این فرد سابقه لازم را داراست یا خیر.

او گفت: در گذشته صدور این‌گواهی به صورتی بود که شخص متقاضی اگر در تهران بود باید به دفتر مرکزی سپرده گذاری مرکزی مراجعه می‌کرد و اگر در شهرستان‌ها بودند باید به نزدیک‌ترین بورس منطقه‌ای درخواست می‌دادند و در آنجا پس از احراز هویت در خواست خود را ثبت می‌کردند و شرکت سپرده‌گذاری پرتفوی فارسی را صادر مطابقا مدیریت امور بین الملل شرکت آن را ترجمه و اگر تهران بودند دریافت و برای شهرستان‌ها پست می‌شود.

او افزود: از جمله نکات منفی این بود که روند سابق بحث‌های محیط زیستی از جمله هدر رفت کاغذ را به همراه داشت از سوی دیگر مشکلات و هزینه‌های حمل و نقل و صرف زمان هم مطرح بود.

عظیمی می‌گوید: با توجه به فراهم بودن زیر ساخت‌ها، سامانه سجام و درگاه یکپارچه ذی نفعان، این خدمت کاملا الکترونیکی شد و نکته مثبت که وجود دارد این است که حتی احراز اصالت این سند هم به شکل الکترونیکی است و فارع از جغرافیای پذیرنده این گواهی‌ها احراز اصالت می‌شود که این‌موضوع سبب افزایش ارزش شده است./باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر