روسیه حمله پهپادی به اهدافی در مسکو را خنثی کرد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

روسیه حمله پهپادی به اهدافی در مسکو را خنثی کرد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد کی‌یف با استفاده از سه پهپاد تلاش کرد علیه اهدافی در منطقه مسکو حمله تروریستی انجام دهد که با استفاده از تجهیزات جنگ الکترونیکی خنثی شد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۷ - ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 June 21
کد خبر: ۱۹۰۵۵۰

به گزارش راهبرد معاصر. «آندره وروبیوف» فرماندار منطقه مسکو چهارشنبه (۲۱ ژوئن) گفت ارتش روسیه دو پهپاد را حین نزدیک شدن به انبارهای یک پایگاه نظامی در این منطقه رهگیری کرد.

 

وی با بیان این که پهپادها نزدیک روستای «کالینینتس» سقوط کردند، گفت: لاشه آن‌ها پیدا شد، خسارت یا تلفاتی نداشت.

 

خبرگزاری «تاس» روسیه به نقل از منابع ناشناس مجری قانون گزارش داد پهپاد دیگری هم نزدیک روستای «لوکینو» در منطقه مسکو ساقط شد.

 

به نوشته خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: امروز تلاش رژیم کی‌یف برای حمله تروریستی به اهدافی در منطقه مسکو با سه هواپیمای بدون سرنشین خنثی شد. همه پهپادها با استفاده از تجهیزات جنگ الکترونیکی متوقف شدند.

 

اوکراین صبح ۳۰ مه (نهم خرداد) به مسکو و منطقه مسکو حمله پهپادی کرد. به گفته وزرات دفاع روسیه در این حملات هشت پهپاد مورد استفاده قرار گرفت. در پی این حملات ناموفق، دو نفر در مسکو دچار جراحت خفیف شدند و چند ساختمان خسارت دید.

 

«دیمیتری مدودف» نایب رئیس شورای امنیت ملی روسیه در اشاره به حملات خرابکاران اوکراینی به شهرهای روسیه، با بیان اینکه رژیم اوکراین تروریستی است، تاکید کرد تروریست‌ها را باید یک بار برای همیشه نابود کرد.

 

«الکسی پولیشچوک» رئیس دپارتمان دوم کشورهای مستقل مشترک‌المنافع در وزارت خارجه روسیه در مصاحبه با خبرگزاری «تاس» روسیه گفت شبکه عاملی که اوکراین برای انجام حملات خرابکارانه علیه اهدافی در داخل روسیه تشکیل داده، تفاوتی با گروه تروریستی داعش ندارد.

 

پیش‌تر شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان گزارش داد کی‌یف شبکه‌ای از ماموران را در روسیه برای اقدامات خرابکارانه از جمله با استفاده از پهپاد ایجاد کرده است./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار