هشدار نارنجی هواشناسی؛ وزش باد شدید و رگبار باران-راهبرد معاصر

هشدار نارنجی هواشناسی؛ وزش باد شدید و رگبار باران

کارشناس هواشناسی گفت: دو هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای وزش باد شدید و رگبار باران در برخی مناطق کشور صادر شده است.
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۴ - ۰۳ تير ۱۴۰۲ - 2023 June 24
کد خبر: ۱۹۰۸۲۴

به گزارش راهبرد معاصر، صادق ضیائیان گفت: صدور هشدار سطح نارنجی برای ناپایداری محلی و رشد ابرهای همرفتی (بویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب) از امروز تا روز شنبه صادر شده و در این مدت شاهد رگبار و رعدو برق و وزش باد شدید و برخی نقاط تگرگ خواهیم بود. شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی درگیر این سامانه بارشی خواهند بود.

 

به گفته کارشناس هواشناسی آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ از جمله مخاطرات این سامانه بارشی است.

 

او می‌گوید: افراد از هرگونه تردد، توقف و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها اجتناب کنند. احتیاط در سفرهای بین شهری، پرهیز از فعالیت‌های کوه نوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، رعایت فاصله از ساختمان‌های در دست ساخت یا نیمه کاره داشته باشند. با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی و پارک خودروها لازم است.

 

او همچنین از هشدار نارنجی برای افزایش وزش باد از امروز جمعه تا یکشنبه خبر داد و گفت: وزش باد نسبتا شدید تا شدید، خیزش گردوخاک در شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان جنوبی، جنوب شرق خراسان رضوی، شمال اصفهان پیش‌بینی می‌شود./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده