رایزنی سوریه و لبنان درباره بازگشت آوارگان سوری-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

رایزنی سوریه و لبنان درباره بازگشت آوارگان سوری

مقامات سوریه و لبنان در خصوص راه‌های ارتقای همکاری‌ها برای بازگشت آوارگان سوری به وطنشان رایزنی کردند.
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۷ - ۰۴ تير ۱۴۰۲ - 2023 June 25
کد خبر: ۱۹۱۱۲۷

به گزارش راهبرد معاصر، محمد الرحمون، وزیر کشور سوریه و عصام شرف الدین، وزیر آوارگان در حکومت پیشبرد امور لبنان، راه‌های ارتقای همکاری‌ها برای بازگشت آوارگان سوری به وطنشان را بررسی کردند.

 

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) وزیر کشور سوریه امروز یکشنبه در دیدار این وزیر لبنانی در دمشق، تاکید کرد که کشورش تمامی تسهیلات لازم برای تامین امنیت بازگشت آوارگان به وطنشان و نیز رسیدگی به اوضاع آنان در نقاط مرزی و حل تمامی مشکلاتشان را ارائه کرده است.

 

وزیر لبنانی نیز خاطرنشان کرد که این سفر در راستای سفر‌های پیشین و پیشرفت‌های حاصله است چراکه ارتباط با سوریه برای دستیابی به مراحل پیشرفته در این پرونده لازم و ضروری است.

 

وی افزود که این موضوع بر اساس طرحی است که با هدف تسهیل بازگشت امن و محترمانه آوارگان، تدوین و به کابینه لبنان ارائه شده است.

 

گفتنی است براساس آمار‌های رسمی، شمار آوارگان سوری در لبنان به حدود ۱.۵ میلیون نفر رسیده است که اکثر آن‌ها اوضاع معیشتی بسیار سختی دارند، آن هم در کشوری که خود از بحران‌های اقتصادی پی در پی رنج می‌برد.

 

مقامات لبنان به دنبال بازگشت آوارگان سوری به کشورشان با همکاری جامعه بین الملل هستند، اما بنا به گفته مقامات لبنانی یک میلیون و ۳۳۰ هزار آواره سوری در لبنان تمایلی به بازگشت به کشورشان ندارند./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده