خروج کماندو‌های چچنی از «روستوف»-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

خروج کماندو‌های چچنی از «روستوف»

همزمان با آرام شدن اوضاع در روسیه، نیرو‌های ویژه چچنی که برای کمک به ارتش روسیه عازم «روستوف» شده بودند، از این منطقه خارج شدند.
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۹ - ۰۴ تير ۱۴۰۲ - 2023 June 25
کد خبر: ۱۹۱۱۵۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ به دنبال فروکش کردن التهاب اوضاع در روسیه، نیرو‌های ویژه چچنی هوادار رئیس جمهور روسیه روز یکشنبه از شهر «روستوف» در جنوب غربی روسیه، خارج شدند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» به نقل از خبرگزاری روسی «تاس»، نیرو‌های ویژه چچن که برای مقاومت برابر پیشروی گروه «واگنر» در منطقه روستوف مستقر شده بودند، روز یکشنبه از این منطقه خارج شدند و عقب‌نشینی کردند.

روز شنبه، «پریگوژین» رئیس گروه واگنر مدعی شد روستوف تحت کنترل واگنر درآمده و آن را انتقام از حمله وزارت دفاع روسیه که این گروه مدعی شده علیه مواضعشان صورت گرفته، اعلام کرد. در پی آن، رسانه‌های روسیه گزارش کردند نیرو‌های امنیتی روسیه وارد مقر شبه‌نظامیان واگنر در سنت‌پترزبورگ شدند.

ساعاتی بعد رئیس واگنر با میانجیگری رئیس‌جمهور بلاروس موافقت کرد پیشروی را توقف و نیروهایش را در ازای دریافت ضمانت‌های امنیتی عقب بکشد. به این ترتیب شورش واگنر در کمتر از ۲۴ ساعت به پایان رسید.

«آپتی آلودینوف» فرمانده نیرو‌های چچنی گفت که نیرو‌های ویژه «آخمت» در حال بازگشت به مکانی هستند که قبلا در حال جنگ بودند.

یگان اخمت، بخشی از گارد ملی روسیه و در جمهوری چچن مستقر است. نام این گارد از اسم احمد (اخمت) قدیروف، اولین رئیس و پدر «رمضان قدیرف» رئیس فعلی منطقه چچن گرفته است.

پیشتر، رئیس منطقه چچن که در کنار روسیه علیه اوکراین مبارزه می‌کند، گفته بود که نیروهایش آماده استقرار در منطقه «دونتسک» می‌شوند. «رمضان قدیرف» رئیس منطقه خودمختار چچن اظهار داشت که برای استقرار مجدد نیروهایش در منطقه تحت روسیه جمهوری خلق دونتسک در شرق اوکراین دستور دریافت کرده است. / فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار