رهبر چچن نمایندگان روس را به انتقام‌جویی خونین تهدید کرد-راهبرد معاصر
پزشکیان در دیدار با پوتین: ارتباط ایران و روسیه صمیمانه و راهبردی است دیدار رؤسای جمهور ایران و روسیه | پوتین: روابط با ایران برای ما در اولویت است | دعوت رسمی پوتین از پزشکیان برای سفر به مسکو + تصاویر رهبر چچن نمایندگان روس را به انتقام‌جویی خونین تهدید کرد لاوروف: هیچ نشانه‌ای از نظامی‌سازی برنامه هسته‌ای ایران وجود ندارد ۲۰ کشته در حمله مردان مسلح به معدنچیان در بلوچستان حزب الله: استفاده از آسمان عراق برای حمله به ایران تنگه هرمز را خواهد بست نماینده ایران در سازمان ملل: رژیم اسرائیل تهدید جدی برای امنیت بین‌المللی است | آماده دفاع از حاکمیت خود هستیم ادعای رسانه‌های عبری درباره ترور یکی از اعضای حزب‌الله سفیر ایران در ترکیه: دوره خویشتن‌داری یک‌جانبه ایران به پایان رسیده است ایتالیا سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد کمین ترکیبی گردان‌های قسام برای اشغالگران | هیچکس زنده خارج نشد رژیم اسرائیل ۲۲ فلسطینی را در کرانه باختری ربود هشدار عراقچی درباره شکل‌گیری غزه‌های دیگر در منطقه عیادت نماینده مقام معظم رهبری از مجتبی امانی | هدیه رهبر انقلاب برای سفیر ایران در لبنان عراقچی: ما آماده‌ایم، اسرائیل می‌تواند اراده ما را امتحان کند | هر چیزی مقاومت بخواهد فراهم می‌کنیم

رهبر چچن نمایندگان روس را به انتقام‌جویی خونین تهدید کرد

رمضان قدیروف، رهبر جمهوری چچن، دو نماینده مجلس و یک سناتور روسیه را به تلاش برای قتل خود متهم کرده است. وی این قانونگذاران روس از جمهوری‌های خودمختار همسایه داغستان و اینگوش را تهدید کرده است که اگر نتوانند بی‌گناهی خود را ثابت کنند، تاوان «دشمنی خونی» خود با او را خواهند پرداخت. این اولین بار است که رمضان قدیروف جنگ سالار چچن و متحد نزدیک ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه، در مورد حادثه تیراندازی‌ای که در آن دو محافظ امنیتی از جمهوری خودمختار اینگوش کشته شدند اظهار نظر می‌کند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۳ - ۲۰ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 11
کد خبر: ۲۵۹۸۳۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ رمضان قدیروف، رهبر جمهوری چچن، دو نماینده مجلس و یک سناتور روسیه را به تلاش برای قتل خود متهم کرده است.

وی این قانونگذاران روس از جمهوری‌های خودمختار همسایه داغستان و اینگوش را تهدید کرده است که اگر نتوانند بی‌گناهی خود را ثابت کنند، تاوان «دشمنی خونی» خود با او را خواهند پرداخت.

آقای قدیروف در جلسه‌ای با نیرو‌های امنیتی چچن گفت: «شاهدانی وجود دارند که می‌گویند افراد صادر کننده دستور قتل از آنها دستور پرسیده‌اند برای انجام این کار چقدر پول می‌خواهند.»

رهبر چچن سلیمان کریم‌اف سناتور داغستانی و دو نماینده دومای دولتی به نام‌های بکخان باراخوف از جمهوری خودمختار اینگوش و رضوان کوربانوف از داغستان را مسئول این توطئه عنوان کرده است.

او گفت: «اگر این افراد خلاف آن را ثابت نکنند، رسماً اعلام ‘انتقام‌جویی خونی’ خواهم کرد.»

اصطلاح دشمنی خونی یا انتقام‌جویی به نوعی خصومت دیرینه اشاره دارد که معمولاً بین دو خانواده، قبیله یا گروه شکل می‌گیرد و در اثر یک قتل یا آسیب جدی آغاز می‌شود.

در چنین دشمنی‌هایی، هر طرف سعی می‌کند با کشتن اعضای طرف دیگر انتقام بگیرد. این چرخه انتقام‌جویی می‌تواند نسل به نسل ادامه یابد و به خشونت‌ها و درگیری‌های بی‌پایان منجر شود.

آقای قدیروف همچنین این سه نفر را متهم کرد که مسئول تیراندازی در دفتر «ویلدبریس» در مسکو، بزرگترین خرده‌فروش آنلاین، روسیه هستند.

این اولین بار است که رمضان قدیروف جنگ سالار چچن و متحد نزدیک ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه، در مورد حادثه تیراندازی‌ای که در آن دو محافظ امنیتی از جمهوری خودمختار اینگوش کشته شدند اظهار نظر می‌کند.

این حادثه در پی ادغام شرکت ویلدبریس و یک شرکت خصوصی دیگر به نام «روس» متعلق به کریم‌اف سناتور داغستانی رخ داد.

رسانه‌های روسی می‌گویند ولادیمیر باکالچوک، همسر تاتیانا باکالچوک مدیرعامل ویلدبریس، مخالف این معامله بوده و در نتیجه با حمایت قدیروف تصمیم گرفت از این ادغام جلوگیری کند. ظاهرا چند مرد چچنی به دفتر شرکت یورش بردند که در نتیجه آن ۲ نفر کشته و ۲ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

آقای باکالچوک مدتی بعد به قتل متهم شد. اتهامی که خود وی آن را رد می‌کند.

رمضان قدیروف هرگز به صورت علنی اعتراف نکرده است که افرادش در این تیراندازی دست داشته‌اند و چنین ادعا‌هایی را تلاش برای «قرار دادن کل جمهوری‌های خودمختار در برابر یکدیگر بر سر اختلافات داخلی» توصیف کرده است. /یورونیوز

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار