نظامیان روس «مسکو» را ترک کردند-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

نظامیان روس «مسکو» را ترک کردند

نظامیان روس بعد از ظهر یکشنبه «مسکو» را ترک کردند و به دنبال آن مردم به خیابان‌ها هجوم آوردندو تردد به حالت عادی بازگشته است.
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۸ - ۰۴ تير ۱۴۰۲ - 2023 June 25
کد خبر: ۱۹۱۱۹۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ نیرو‌های روس که برای حفاظت از «مسکو» پایتخت روسیه در این منطقه مستقر شده بودند، روز یکشنبه پس از عقب نشینی نیرو‌های واگنر وعقب نشینی، این منطقه را ترک کردند.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» نیرو‌های روس در مسکو با ایجاد ایست بازرسی با خودرو‌های زرهی و نیرو در جنوبی شهر، برای ورود نیرو‌های واگنر آماده شده بودند.

«پریگوژین» رئیس گروه واگنر روز شنبه مدعی شد شهر «روستوف» تحت کنترل واگنر درآمده و آن را انتقام از حمله وزارت دفاع روسیه که این گروه مدعی شده علیه مواضعشان صورت گرفته، اعلام کرد. در پی آن، رسانه‌های روسیه گزارش کردند نیرو‌های امنیتی روسیه وارد مقر شبه‌نظامیان واگنر در سنت‌پترزبورگ شدند.

ساعاتی بعد رئیس واگنر با میانجیگری رئیس‌جمهور بلاروس موافقت کرد پیشروی را توقف و نیروهایش را در ازای دریافت ضمانت‌های امنیتی عقب بکشد. به این ترتیب شورش واگنر در کمتر از ۲۴ ساعت به پایان رسید.

بر اساس این گزارش، نیرو‌های روس مسلح به مسلسل روز شنبه پست‌های بازرسی در حومه جنوبی مسکو ایجاد کرده بودند. نظامیان روس بعد از ظهر یکشنبه به وقت تهران پایتخت را ترک کردند و به دنبال آن مردم به خیابان‌ها هجوم آوردند. این کتردد به حالت عادی بازگشته و موانع و ایست‌های بازرسی برداشته شده است.

در تحولی دیگر، به دنبال فروکش کردن التهاب اوضاع در روسیه، نیرو‌های ویژه چچنی هوادار رئیس جمهور روسیه روز یکشنبه از شهر «روستوف» در جنوب غربی روسیه، خارج شدند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» نیرو‌های ویژه چچن که برای مقاومت برابر پیشروی گروه «واگنر» در منطقه روستوف مستقر شده بودند، روز یکشنبه از این منطقه خارج شدند و عقب‌نشینی کردند.

«آپتی آلودینوف» فرمانده نیرو‌های چچنی گفت که نیرو‌های ویژه «آخمت» در حال بازگشت به مکانی هستند که قبلا در حال جنگ بودند. / فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده