برگزاری راهپیمایی ضد آمریکایی در کره شمالی-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

برگزاری راهپیمایی ضد آمریکایی در کره شمالی

کره شمالی یک راهپیمایی گسترده در پیونگ یانگ علیه «امپریالیسم» آمریکا برگزار کرد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۳ - ۰۵ تير ۱۴۰۲ - 2023 June 26
کد خبر: ۱۹۱۳۰۹

به گزارش راهبرد معاصر، خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داد: راهپیمایی ضد آمریکایی در کره شمالي در حالی برگزار شد که این کشور هفتاد و سومین سالگرد جنگ کره را برگزار کرد و حدود ۱۲۰ هزار نفر از افراد جوان و نیز کارگران این کشور در این راهپیمایی شرکت کردند.

 

به گزارش الجزیره، در این راهپیمایی که در سراسر پایتخت برگزار شد راهپیمایان دست نوشته‌هایی حمل می‌کردند که روی آن‌ها نوشته بود «همه نقاط کشور آمریکا در حد فاصل برد سلاح‌های ما قرار دارد» یا «آمریکای امپریالیست ویرانگر صلح است».

 

جنگ کره روز ۲۹ ژوئن ۱۹۵۰ آغاز شد هنگامی که کره شمالی در تلاش برای یکپارچگی به جزیره کره زیر پرچم دولت کره شمالی، به کره جنوبی حمله کرد. این حمله به جنگی سه ساله منجر شد که طی آن نظامیان کره شمالی با حمایت شوروی سابق و چین با نیرو‌های سازمان ملل با هدایت آمریکا جنگیدند و حدود دو میلیون کشته بر جای گذاشت.

 

مراسم یادبود این جنگ در روز یکشنبه در پی مجموعه‌ای از آزمایش‌های تسلیحاتی توسط کره شمالی صورت گرفت که به سلاح هسته‌ای مسلح است. از جمله این آزمایش‌ها تلاش کره شمالی برای قرار دادن نخستین ماهواره جاسوسی خویش در مدار زمین بود.

 

خبرگزاری رسمی این کشور اعلام کرد کره شمالی اکنون «قوی‌ترین سلاح مطلق را برای مجازات امپریالیست‌های آمریکایی دارد» و «انتقام جویان در این سرزمین اراده‌ای سوزان و شکست ناپذیر برای انتقام گرفتن از دشمن دارند»./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار