اعلام حمایت کره شمالی از مسکو در پی شورش در روسیه-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

اعلام حمایت کره شمالی از مسکو در پی شورش در روسیه

کره شمالی حمایت کامل خود از روسیه را در مقابله با شورش اخیر در این کشور اعلام کرد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۷ - ۰۴ تير ۱۴۰۲ - 2023 June 25
کد خبر: ۱۹۱۱۲۸

به گزارش راهبرد معاصر، خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز (یکشنبه، ۲۵ ژوئن) گزارش داد پیونگ‌یانگ حمایت کامل خود از مسکو را در مقابله با شورش اخیر اعلام کرد.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از خبرگزاری مرکزی کره «کِی‌سی‌اِن‌اِی»، «ایم چون ایل» معاون وزیر خارجه کره شمالی در دیدار با «الکساندر ماتسگورا» سفیر روسیه در پیونگ‌یانگ «این اعتقاد قاطع را بیان کرد که شورش مسلحانه اخیر در روسیه با موفقیت سرکوب خواهد شد».

 

این مقام کره شمالی افزود: ارتش و مردم قوی روسیه مطمئناً بر آزمایشات و تجارب سخت غلبه خواهند کرد و قهرمانانه در عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین پیروز خواهند شد.

 

تحولات داخلی روسیه از بامداد تا پایان روز شنبه واکنش بسیاری از کشورهای جهان را در پی داشت. شنبه در حالی که هنوز شورش گروه نظامی «واگنر» در اوج بود، وزارت خارجه روسیه به غرب هشدار داد هر تلاشی برای سوءاستفاده از این ناآرامی به منظور دست‌یابی به اهداف روس‌هراسانه بیهوده خواهد بود.

 

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم در واکنش به این رویداد، آن را موضوع داخلی روسیه خواند و تاکید کرد ایران از حاکمیت قانون در روسیه حمایت می‌کند.

 

این بحران شب گذشته و با گذشت کمتر از یک روز از درگیری نیروهای واگنر و ارتش روسیه و با میانجیگری دولت بلاروس خاتمه یافت. رئیس واگنر موافقت کرد پیشروی را متوقف و نیروهایش را در ازای دریافت ضمانت‌های امنیتی عقب بکشد.

 

در پی آن، کاخ کرملین اعلام کرد پرونده جنایی علیه رئیس واگنر لغو شده و وی روسیه را به مقصد بلاروس ترک می‌کند./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار