روسیه کاردار رژیم صهیونیستی را احضار کرد-راهبرد معاصر

روسیه کاردار رژیم صهیونیستی را احضار کرد

روسیه کاردار رژیم صهیونیستی را به علت اظهارات سفیر این رژیم در اوکراین که مسکو آن را "تجلیل از نازیسم" دانسته، احضار کرد.
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۲ - ۰۶ تير ۱۴۰۲ - 2023 June 27
کد خبر: ۱۹۱۵۹۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ تاس امروز سه‌شنبه گزارش داد که وزارت خارجه روسیه «رونن کاروس» کاردار اسرائیل را به خاطر اظهارات سفیر این رژیم در اوکراین احضار کرده است.

مایکل برادسکی سفیر رژیم صهیونیستی در اوکراین با تقدیر از اقدامات دو تن از رهبران شبه نظامی اوکراین که در زمان جنگ جهانی دوم در طرف حکومت نازی آلمان علیه شوروی می‌جنگیدند، جنجال آفرین شد.

برادسکی روز پنجشنبه گذشته در مصاحبه با یک شبکه صهیونیستی روس زبان درباره «رومن شوخویچ» و «استپان باندرا» دو تن از رهبران شبه نظامی اوکراین که علیه اتحاد جماهیر شوروی می‌جنگیدند، صحبت کرد. به ادعای صهیونیست‌ها این دو یهودیان زیادی را در آن زمان کشتند، اما در اوکراین به علت مخالفت آن‌ها با شوروی مورد احترام هستند.

سفیر رژیم صهیونیستی در اوکراین دراینباره گفت که اسرائیل این دو الگو را دوست ندارد، اما برای اغلب اوکراینی‌ها، این‌ها قهرمانانی هستند که برای استقلال خود جنگیدند.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پیام رسان تلگرام به سخنان این دیپلمات اسرائیلی واکنش نشان داد و آن را "تجلیل از نازیسم" دانست. زاخارووا در تلگرام نوشت: اگر سربازان شوروی اینطور فکر می‌کردند، امروز هیچ برادسکی وجود نداشت.

زاخارووا تاکید کرد که هیچکس حق ندارد چنین قهرمان‌هایی (باندرا و شوخویچ) را داشته باشد، آن‌ها قهرمان نبودند بلکه شیاطین بودند و این یک هویت برای مردم اوکراین نیست بلکه یک رسوایی است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اضافه کرد: اگر به عقیده برادسکی کی‌یف حق دارد قهرمانانی شبیه به این داشته باشد آنگاه این یک مشکل برای وزارت خارجه اسرائیل است. / تسنیم

ارسال نظر