سازمان امور مالیاتی:اینفلوئنسرها با 500 هزار دنبال‌کننده باید مالیات بپردازند-راهبرد معاصر
چه خودرو‌هایی شرایط فروش خارج از سامانه را دارند؟ سازمان هدفمندی یارانه‌ها: مردم حتما حساب بانکی خود را برای دریافت یارانه چک کنند عرضه اولیه سهام زاگرس دارو پارسیان در فرابورس ایران + جزییات وزیر نیرو: ۶ هزار مگاوات برق تا تابستان آتی وارد شبکه می‌شود طرح فروش نقدی و اقساطی مدیران خودرو دی ۱۴۰۳ + جدول و شرایط شرایط پیش فروش سایپا برای متقاضیان سامانه یکپارچه اعلام شد + جدول ممنوعیت فروش خودرو‌های وارداتی خارج از سامانه زیان ۲.۲ میلیارد دلاری سرقت رمزارز در ۲۰۲۴  ۴۴ میلیون نفر سود سهام عدالت گرفتند  قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۹/۳۰ قیمت مصوب میوه شب یلدا اعلام شد/ قیمت هندوانه، انار، خرمال، موز و نارنگی یارانه آذر واریز شد / دهک‌های چهارم تا نهم حسابشان را چک کنند شرایط فروش فوق العاده خودرو چانگان CS۳۵ تیپ ۳ واریز سود به بیش از ۴۴ میلیون مشمول سهام عدالت خاتمه یافت وزیر کار: ناترازی‌ها بیشتر از آنکه به شرایط امروز مربوط باشد، ریشه در برخی تصمیمات گذشته دارد

سازمان امور مالیاتی:اینفلوئنسرها با 500 هزار دنبال‌کننده باید مالیات بپردازند

سخنگوی سازمان امور مالیاتی گفت: اینفلوئنسرها (فعالان فضای مجازی) که کسب و کارهای درآمدزا و بیش از 500 هزار دنبال‌کننده در فضای مجازی دارند، باید مالیات بپردازند.
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۷ - ۱۱ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 02
کد خبر: ۱۹۲۳۲۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ مهدی موحدی‌بک‌نظر در مورد مطالبه برخی مخاطبان خبرگزاری فارس، مبنی بر این که از اینفلوئنسر و سلبریتی‌ها مالیات دریافت کنید، اظهار داشت: اینفلوئنسر (فعال فضای مجازی) که محور کار آنها از محل تبلیغات در فضای مجازی است و از این طریق درآمد کسب می‌کنند و بیش از 500 هزار فالوور یا دنبال‌کننده دارند، از آنها مالیات می‌گیریم.

به گفته سخنگوی سازمان امور مالیاتی کاربران فضای مجازی که بیش از 500 هزار دنبال‌کننده داشته باشند از آنها مالیات می‌گیریم و سیاست سازمان امور مالیاتی این است که از سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرهای مشهور که درآمدهای قابل توجهی از تبلیغات در فضای مجازی دارند، باید مالیات بپردازند.

به گفته موحدی بک نظر، بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده از 515 نفر از اینفلوئنسرها در سال 1400 ، مجموع درآمد 123 نفر از آنها 2 هزار و 300میلیارد تومان شناسایی شده است که مالیات تشخیصی آنها توسط سازمان امور مالیاتی برای این افراد در مجموع 17 میلیارد تومان بوده که این رقم برای 123 نفر از اینفلوئنسرهای فضای مجازی بوده است.

وی گفت: 23 نفر از این اینفلوئنسرها مالیات متعلقه را پذیرفته و در فرآیند پرداخت قرار دارند و بقیه اعتراض کرده‌اند که به اعتراض آنها هم طبق قانون رسیدگی می‌شود.

وی تأکید کرد: معیار سازمان امور مالیاتی برای اینفلوئنسرها این است که حداقل 500 هزار دنبال‌کننده داشته باشند و از سکوهای خارجی استفاده کرده باشند.

سخنگوی امور مالیاتی گفت: بر اساس قانون بودجه 1402 کسانی که درآمد تبلیغاتی داشته باشند که از پلتفرم‌های داخلی استفاده کنند، مشمول مالیات نمی‌شوند.

وی گفت: طبق بند د تبصره 6 قانون بودجه 1402 در راستای حمایت از توسعه اقتصادی و تشویق کسب و کارهای اینترنتی و سکوهای داخلی درآمدهای اشخاص حقیقی از طریق سکوهای داخلی که این سکوها مورد تأیید وزارت اطلاعات و فناوری اطلاعات باشند و تا پایان 1401 فاقد پرونده مالیاتی یعنی بدهی مالیاتی نداشته باشند، مشمول مالیات صفر می‌شوند.

وی گفت: کسانی که در فضای مجازی از سکوهای خارجی اقدام به تبلیغات و درآمدزایی در فضای مجازی می‌کنند و بیش از 500 هزار دنبال‌کننده دارند، طبق قانون باید مالیات بپردازند.

به گفته موحدی‌بک‌نظر با توجه به اینکه استفاده از پلتفرم‌های داخلی در سال جاری در قانون آمده است، برای عملکرد سال 1401 استفاده‌کنندگان از پلتفرم‌های داخلی مانند سایر پلتفرم‌ها خواهند بود، اما از امسال کسانی که از پلتفرم داخلی برای تبلیغات کالاها استفاده کنند، مشمول مالیات نخواهند شد.

به گزارش خبرنگار فارس، برخی مخاطبان خبرگزاری فارس با ثبت پویشی با عنوان «از اینفلوئنسرها مالیات اخذ و بر فعالیت‌شان نظارت شود» در فارس من خواستار پیگیری این مسأله از مسؤولان مربوطه شدند.

مخاطبان در این پویش نوشتند: «با توجه به این که فضای مجازی این روزها با جدیت دنبال می‌شود، مخاطبان زیادی را با خود همراه کرده است و کسانی از این راه کسب درآمد می‌کنند، هم بستر مناسبی برای ترویج هر نوع فرهنگ و عقایدی است، برخی‌ها از این فضا و آب گل‌آلود ماهی می‌گیرند و هر جور دلشان می‌خواهد فعالیت می‌کنند.

اگر به محتوای تولیدی برخی آن ها نگاهی بیاندازید، می‌بینید که فرهنگ و سبک زندگی را تبلیغ می‌کنند که با فرهنگ ایرانی تفاوت بسیاری دارد
از نوع پوشش گرفته تا شیوه زندگی که تبلیغ می‌شود.

برخی‌ها در ظاهر فعالیت مثلا طنز دارند، اما پیام‌های منفی ضدهویتی، ایرانی و... در آن نهفته است. با توجه به این که بیشتر محتوای این فضاها چیزهایی است که با دین ما مغایرت دارد از طرفی نوجوان و جوان (در واقع طیف وسیع رد سنی ) مخاطب آن هستند، باید نظارت جدی بر این فضا شود.

خیلی از بلاگرها، اینفلوئنسرها و واینرها در جریان آشوب‌های اخیر، پایگاه اطلاع‌رسانی دشمن بوده‌اند از طرفی روی ذهن فرزندان ما کار و تفکر آنها را دچار مشکل کرده‌اند، از طرف دیگر با تشویق آنها به آشوب هم باعث آسیب رساندن به جامعه شده‌اند.

شناسایی این افراد و نظارت بر فعالیتشان، می‌تواند راه‌حل مناسبی برای جلوگیری از بروز اختلالات و آسیب‌ها باشد. دشمن هدفش تغییر سبک زندگی اسلامی و جایگزین کردن زندگی غربی به جای آن است»./فارس

ارسال نظر