تشکیل شورای عالی سلامت در مناطق مختلف کشور-راهبرد معاصر

تشکیل شورای عالی سلامت در مناطق مختلف کشور

وزیر بهداشت گفت: جداسازی بهداشت از آموزش کار درستی نخواهد بود زیرا بهداشت جزئی از پژوهش است.
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۱ - ۱۴ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 05
کد خبر: ۱۹۲۹۳۶

به گزارش راهبرد معاصر. بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت در نشست معاونان تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی کشور گفت: آمایش سرزمینی موضوع مهمی است و باید اقدامات بیشتری در این خصوص انجام شود. الان ایران قویترین کشور در حوزه سلامت در منطقه است. مالیات بر سیگار با پیگیری های مستمر وضع شده است.

 

به گفته وی مقاله، وسیله ای برای رسیدن به هدف اصلی ، ارتقای تحقیقات و حوزه سلامت است. هم اکنون نسبت به استعداد های موجود در زمینه تولید کند پیش رفته ایم . اکنون ۲۷۰هزار دانشجو و ۲۲۰۰۰ عضو هیئت علمی در دانشگاه های علوم پزشکی مشغول به کسب علم و دانش هستند.

 

عین اللهی بیان کرد: امنیت و سلامت دو موضوع مهم در هر جامعه ای محسوب می شود. ما باید در حوزه استفاده بهینه از نیروی انسانی برنامه ریزی بهتری انجام دهیم.

 

او افزود: با ثبت دقیق اطلاعات مقالات زیادی را می توان در کشور تولید کنیم. جداسازی بهداشت از آموزش کار درستی نخواهد بود زیرا معتقدم که بهداشت جزئی از پژوهش است.

 

عین اللهی گفت: در استان ها باید برای رفع مسائل احتمالی سلامت ،شورای عالی سلامت برگزار شود.

 

وزیر بهداشت افزود: مهمترین دغدغه استادان دسترسی به مقالات است و باید یک مرکز مشخصی باشد تا به تمام مراکز علمی خدمات ارائه بدهد.

 

او بیان کرد: الان ۱۱۷ مجله نوشته شده و حدود ۱۲ درصد رشد محصولات نوآوران داشته ایم و باید به سمت مقالات با کیفیت بیشتر برویم./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده