یورش نظامیان صهیونیست به کرانه باختری-راهبرد معاصر

یورش نظامیان صهیونیست به کرانه باختری

رسانه‌های فلسطینی امروز از بازداشت شماری از فلسطینیان در کرانه باختری توسط نظامیان اشغالگر صهیونیستی و همچنین هتاکی مجدد شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی خبر دادند.
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۹ - ۱۵ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 06
کد خبر: ۱۹۳۰۷۴

به گزارش راهبرد معاصر. نظامیان رژیم صهیونیستی صبح امروز پنجشنبه به کرانه باختری یورش بردند و شماری از فلسطینیان را بازداشت کردند.

 

رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند که نظامیان صهیونیستی در برخی مناطق نزدیک جنین با جوانان فلسطینی درگیر شدند.

 

این نظامیان پس از اینکه با مقاومت رزمندگان فلسطینی مواجه شدند، نظامیان بیشتری برای کمک آوردند.

 

درگیری میان فلسطینیان و نظامیان صهیونیست در نابلس رخ داد . منابع فلسطینی اعلام کردند که تیم‌های اورژانس 22 مجروح را معالجه کردند.

 

صهیونیست‌ها به شهرک « سیله الظهر» در جنین یورش بردند و منزل یکی از ساکنان این منطقه را محاصره کردند.

 

نظامیان اشغالگر صهیونیستی بعد از یورش به سیله الظهر «محمد هشام عطیه ابوسیف» و « محمد قبها» در روستای «طوره» در جنین را بازداشت کردند.

 

منابع محلی همچنین اعلام کردند که صهیونیست ها «معتصم سویلم» در محله کفر سابا و« مومن عاصم جابر» در محله نزال در قلقیلیه را بازداشت کردند.

 

نظامیان اشغالگر صهیونیستی هم زمان به اردوگاه «الفوار» در شهر الخلیل یورش بردند که به درگیری فلسطینیان با آنان داخل اردوگاه انجامید و اشغالگران به سوی جوانان فلسطینی گلوله‌های جنگی شلیک کردند.

 

از سوی دیگر امروز صبح شهرک‌نشینان صهیونیستی تحت حمایت نظامیان رژیم صهیونیستی به صحن‌های مسجدالاقصی یورش بردند .

 

این صهیونیستها از باب المغاربه وارد مسجدالاقصی شده و اقدام به انجام مراسم تلمودی در محوطه های مسجدالاقصی کردند.

 

نظامیان رژیم صهیونیستی نیز محدودیت‌هایی بر ای ورود نمازگزاران فلسطینی اعمال کردند.

 

از زمان اشغال قدس در سال 1967، نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی دروازه باب المغاربه را تحت کنترل خود درآورده و از این طریق شهرک‌نشینان و نیروهای اشغالگر به صورت روزانه به آن یورش می‌برند در حالی‌که مسلمانان اجازه ورود به مسجد الاقصی را ندارند.

 

صهیونیست‌های اشغالگر هر روزه به طور دسته جمعی و در دو نوبت صبح و عصر اقدام به تعرض به مسجد الاقصی می‌کنند.

 

هدف از این تجاوزات مستمر، زمینه سازی برای اجرای طرح شوم تقسیم زمانی و مکانی این مسجد بین مسلمانان و یهودیان است تا در نهایت آنها بتوانند کنترل کامل این مسجد را به دست گرفته و در راستای یهودی سازی و تخریب آن و ساخت معبد کذایی یهود بر روی خرابه‌های آن گام بردارند.

 

میلیون‌ها فلسطینی ده‌ها سال است که تحت شرایط نظامی زندگی می‌کنند و هر روز شاهد نقض حقوق اولیه خودشان هستند. جامعه بین‌المللی همچنان در قبال بازداشت اداری و دیگر اقدامات آپارتایدی رژیم صهیونیستی سکوت می‌کند و این به‌منزله چراغ سبز برای ادامه اشغال سرزمین‌های فلسطینی و نقض حقوق فلسطینیان است./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده