تل‌آویو ارائه تسهیلات به تشکیلات خودگردان فلسطین را بررسی می‌کند-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

تل‌آویو ارائه تسهیلات به تشکیلات خودگردان فلسطین را بررسی می‌کند

دولت رژیم صهیونیستی در جلسه فردای کابینه امنیتی خود، بسته کمک‌ها و تسهیلات تشکیلات خودگردان فلسطین را برای جلوگیری از فروپاشی آن بررسی خواهد کرد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۱ - ۱۷ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 08
کد خبر: ۱۹۳۲۹۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از برخی منابع امنیتی آگاه اعلام کرد که با توجه به وضعیت خطرناکی که تشکیلات خودگردان در آن قرار دارد و احتمال فروپاشی آن، دولت رژیم صهیونیستی در جلسه فردا یکشنبه کابینه امنیتی خود ارائه بسته کمک‌ها وتسهیلات به تشکیلات را بررسی خواهد کرد.

طبق گزارش این شبکه تلویزیونی، کابینه رژیم صهیونیستی با توجه به کاهش کنترل تشکیلات خودگردان فلسطین بر شمال کرانه باختری اشغالی و بر اساس توصیه‌های امنیتی و فشار‌های آمریکا در این زمینه، قصد دارد امکانات غیرنظامی و اقتصادی به تشکیلات ارائه دهد.

در گزارش این شبکه احتمال داده شده که اعضای کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی درباره برچیدن موانع ایجاد منطقه صنعتی در ترقومیا با وجود توافق اولیه فلسطین، ترکیه و رژیم صهیونیستی درباره آن در سال ۲۰۰۷، همسو با رویکرد‌های دستگاه‌های امنیتی این رژیم برای پیشبرد طرح تصمیم‌گیری می‌کنند.

همچنین کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی توسعه میدان گازی موجود در ساحل نوار غزه مشهور به مارین غزه را با همکاری مصر و هماهنگی با تشکیلات خودگردان بررسی خواهد کرد؛ اقدامی که کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی آن را از نظر اقتصادی و نیز از نظر سیاسی مهم خواند چراکه دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم آمادگی خود را برای توسعه میدان گاز آن اعلام کرد.

تلویزیون رژیم صهیونیستی در ادامه گزارش خود با اشاره به بسته پاداش‌های اقتصادی محدودی که کابینه رژیم صهیونیستی به تشکیلات ارائه خواد کرد، اعلام کرد که این بسته شامل افزایش اقساط بدهی‌ها و نیز افزایش ساعات کار گذرگاه النبی (گذرگاه الکرامه-پل ملک حسین) و صدورگذرنامه‌های بیومتریک است.

برخی منابع سیاسی احتمال دادند که کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی امکان صدور دوباره مجوز‌ها برای مسؤولان ارشد تشکیلات خودگردان را که کابینه این رژیم آن‌ها را در ژانویه گذشته در راستای تحریم تشکیلات به بهانه شکایت آن در نهاد‌های سازمان ملل لغو کرده بود، بررسی می‌کند.

همچنین این کابینه موضوعات امنیتی دیگری را بررسی خواهد کرد که برای اولین بار به وزرای کابینه ارائه خواهند شد، البته پیش از این در نشستی در دفتر نتانیاهو درباره حمله اخیر رژیم صهیونیستی به جنین، در مورد این موضوعات هماهنگی بین نتانیاهو و یوآو گالانت، وزیر جنگ این رژیم و مسؤولان دستگاه‌های امنیتی آن انجام شده است.

شبکه "کان ۱۱" به نقل از برخی منابع امنیتی گزارش داد، دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی درباره لزوم تقویت تشکیلات خودگردان به ویژه پس از حمله اخیر این رژیم به جنین اتفاق نظر دارند.

فرماندهان دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی تقویت نقشی را که تشکیلات خودگردان در شمال کرانه باختری ایفا می‌کند، برای پر کردن خلئی که فرصت تشکیل و رشد گروه‌های مقاومت را به ویژه در شهر‌های نابلس و جنین فراهم می‌کند، ضروری می‌دانند.

شبکه "کان ۱۱" به نقل از یکی از مسؤولان تل‌آویو اعلام کرد که تقویت تشکیلات خودگردان در راستای منافع این رژیم است؛ اما به آن‌ها توضیح دادیم که این رژیم به فعالیت علیه اهداف فلسطینی در تمامی مناطق "یهودا و السامره" (کرانه باختری اشغالی) ادامه خواهد داد.

برخی منابع امنیتی در گفتگو با شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید کردند که مسؤولان امنیتی ارشد رژیم صهیونیستی به رهبران سیاسی درباره وضعیت خطرناک تشکیلات خودگردان و احتمال فروپاشی آن هشدار داده و تقویت این ابتکارعمل‌ها و امکانات را در اسرع وقت خواستار شدند.

در ادامه گزارش این شبکه عبری زبان آمده است، ارزیابی‌ها حاکی از این است که برخی وزرای کابینه رژیم صهیونیستی شامل چهره‌های افراطی، چون بتسلئیل اسموتریچ و ایتامار بن گویر با این تصمیمات مخالف هستند چراکه آن‌ها در مورد نقش تشکیلات خودگردان تردید دارند؛ اما بر خلاف آن‌ها نتانیاهو و گالانت معتقد هستند که تعامل با تشکیلات خودگردان به شیوه‌های مختلف لازم است.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در دیدار‌های متعددی که برخی مسؤولان سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی با همتایانشان در دولت آمریکا داشت، تاکید کرد که واشنگتن نگران این است که تشکیلات خودگردان قدرت حاکمیت خود را از دست بدهد و اتخاذ اقداماتی برای کمک به تشکیلات خودگردان جهت عبور از این شرایط را خواستار شد.

شبکه "کان ۱۱" گزارش داد، کابینه رژیم صهیونیستی پیامد‌های تصویب اصلاحات دستگاه قضایی با هدف تضعیف آن بر روابط خارجه این رژیم به ویژه روابط آن با آمریکا را بررسی خواهد کرد.

پیشتر نتانیاهو با توجه به انتقاد‌ها از کابینه‌اش برای عدم برگزاری نشست‌های کابینه که آخرین آن‌ها دو ماه قبل بود، تصمیم گرفت که تاریخ برگزاری نشست کابینه را به فردا یکشنبه بیندازد.

نتانیاهو کمی پیش از عملیات‌های نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری که آخرین آن‌ها حمله به اردوگاه جنین و حملات هوایی مکرر در سوریه بود، از برگزاری جلسات کابینه امتناع کرد.

نتانیاهو تصمیمات در این خصوص را در نشست‌هایی با حضور گالانت، هرتزی هالوی، رئیس ستاد کل ارتش و رونن بار، رئیس شاباک اتخاذ کرد؛ اما وزرای راست‌گرا، افراطی و نژادپرستی، چون اسموتریچ و بن گویر را از این مذاکرات مستثنا کرد./ ایسنا 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده