سهم پایه‌دهمی‌ها در هنرستان چقدر است؟-راهبرد معاصر

سهم پایه‌دهمی‌ها در هنرستان چقدر است؟

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: سهم دانش‌آموزان پایه دهم امسال در هنرستان‌ها ۳۹.۵ درصد است. هدف گذاری کردیم در سال تحصیلی آینده سهم دانش آموزان پایه دهم به ۴۱.۵ درصد برسد.
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۸ - ۱۸ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 09
کد خبر: ۱۹۳۳۷۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمد مهدی کاظمی امروز در نشست خبری با خبرنگاران درباره هدایت تحصیلی دانش‌آموزان پایه نهم اظهار کرد: در بلندمدت برنامه‌ریزی شده تا در پایان برنامه هفتم سهم سه پایه هنرستان‌ها به ۴۵ درصد برسد.

وی با بیان اینکه بیش از یک میلیون و ۸۰ هزار دانش آموز در هنرستان‌ها مشغول به تحصیل هستند، افزود: این رقم بی سابقه است. امسال پیش بینی می‌شود از مجموع دانش آموزان پایه نهم، یک میلیون و ۴۶ هزار و ۲۳۴ دانش آموز در پایه دهم ثبت نام می‌کنند که از این تعداد پیش بینی می‌شود ۴۴۳ هزار و ۵۳۱ نفر به سمت آموزش فنی و حرفه‌ای سوق داده شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: سمنان با ۵۰.۹۹ درصد و سیستان و بلوچستان با ۳۰.۱ درصد بیشترین و کمترین سهم دانش آموزان هنرستان‌ها را دارند.

کاظمی عنوان کرد: امسال در نمون برگ هدایت تحصیلی تغییراتی مد نظر قرار گرفت، نمون برگ امسال بر اساس آسیب شناسی در اجرا مورد بازنگری قرار گرفت. نمون برگ در اختیار دانش آموزان مشتمل بر دو جدول است. پیش بینی کرده شده بود ثبت نام پایه دهم، دهه دوم تیرماه باشد، شاید نهایتا دهه سوم تیرماه برگه‌های هدایت تحصیلی را در اختیار دانش آموزان قرار دهیم.

وی یادآور شد: امیدواریم این هفته نمون برگ‌های الکترونیکی از طریق سامانه شخصی دانش آموزان از طریق سامانه my.menu.ir قابل دسترسی باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید براینکه رشته ریاضی فیزیک طی ۹ سال از ۲۸ درصد، حدود ۱۴ درصد تقلیل داشت، گفت: سال گذشته با فرهنگ سازی توانستیم سهم این رشته را افزایش دهیم و امسال هدف گذاری شده تا ۱.۸ درصد سهم ریاضی افزایش یابد و تا پایان برنامه هفتم توسعه به سهم ۲۸ درصدی در آموزش ریاضی فیزیک دست یابیم. / ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده