پرواز‌های شناسایی ارمنستان بر فراز نخجوان-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

پرواز‌های شناسایی ارمنستان بر فراز نخجوان

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان امروز اعلام کرد که ارمنستان پرواز‌های شناسایی را بر فراز نخجوان انجام داده است.
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۰ - ۱۸ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 09
کد خبر: ۱۹۳۵۵۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ جمهوری آذربایجان امروز یکشنبه اعلام کرد که ارمنستان تلاش کرد تا پرواز‌های شناسایی را بر فراز نخجوان و لاچین انجام دهد.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در این ارتباط اعلام کرد که یگان‌های وابسته به ارمنستان به مواضع نظامی باکو در منطقه «کلباجار» (Kalbajar) واقع در جمهوری خودمختار نخجوان تیراندازی کرده اند.

بر اساس بیانیه باکو، یک فروند کوادکوپتر متعلق به نیرو‌های ارمنستان پرواز‌های شناسایی بر فراز مواضع یگان‌های این کشور در روستای «تگاورد» (Tagaverd) در منطقه «خوجاوند» انجام داد.

تنش‌های اخیر میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان با محوریت گذرگاه لاچین درگرفته است. کریدور لاچین تنها مسیری است که ارمنستان را به مرکز قره‌باغ کوهستانی متصل می‌کند.

گروهی از اتباع جمهوری آذربایجان که خود را فعال محیط زیست می‌خواندند، ۱۲ دسامبر ۲۰۲۲ (۲۱ آذر ۱۴۰۱)، کریدرو لاچین را که نیرو‌های حافظ صلح روسیه در آن مستقر شده اند را مسدود کردند.

باکو مدعی شد که هدف مسدود کردن هیچ جاده‌ای نبوده و خودرو‌ها می‌توانند آزادانه در هر دو جهت حرکت کنند، اما ایروان آن را اقدامی تحریک آمیز از سوی باکو با هدف ایجاد یک فاجعه انسانی در منطقه ارمنی نشین قره باغ عنوان کرد.

در پی ادامه دار شدن این اختلافات، ارمنستان چندی پیش به دیوان بین المللی دادگستری در شهر لاهه هلند شکایت کرد و این دیوان نیز به نفع ایروان رأی داد. / آناتولی

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده