دبیرکل ناتو: تا زمانیکه لازم باشد در کنار اوکراین خواهیم بود!-راهبرد معاصر

دبیرکل ناتو: تا زمانیکه لازم باشد در کنار اوکراین خواهیم بود!

دبیرکل ناتو امروز در کنفرانس مطبوعاتی نشست سران ناتو در لیتوانی ادعا کرد: تا زمانیکه لازم باشد در کنار اوکراین خواهیم بود!
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۵ - ۲۱ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 12
کد خبر: ۱۹۴۱۴۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو امروز چهارشنبه و در روز دوم و پایانی نشست سران کشور‌های عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در سخنانی اعلام کرد: تصمیمات مهمی در ارتباط با روابط ناتو با اوکراین اتخاذ شد.

دبیرکل ناتو در کنفرانس مطبوعاتی نشست سران این سازمان نظامی در این باره ادامه داد: تا زمانیکه لازم باشد در کنار اوکراین خواهیم بود. اعضای ناتو تایید کردند که اوکراین به عضویت این ائتلاف درخواهد آمد. اعضای ناتو متعهد شدند که از اوکراین حمایت امنیتی کنند.

وی در ادامه افزود: ما بسته‌ای را برای توسعه قابلیت‌های دفاعی اوکراین تصویب کردیم! ناتو با بسته‌ای برای توسعه قابلیت‌های دفاعی اوکراین موافقت کرده که برای سال‌ها ادامه خواهد داشت. موضوع دفتر ناتو در ژاپن همچنان روی میز است و در آینده مورد بحث قرار خواهد گرفت.

«ینس استولتنبرگ» ادامه داد: جهان با چالش‌های بزرگی مواجه است... آزمایش‌های موشکی کره شمالی را محکوم می‌کنیم.

سران بزرگ‌ترین ائتلاف نظامی جهان از دیروز در ویلینیوس، پایتخت لیتوانی اجلاس دو روزه خود را آغاز کرده‌اند؛ یکی از دستورات اصلی این نشست، بررسی پیوستن اوکراین به ناتو است.

نشست سران ۳۱ عضو ناتو تا امروز ادامه داشت. مطابق انتظارات، در این اجلاس سیاستمداران عالیرتبه درباره طیف وسیعی از موضوعات و با تاکید بر تداوم کمک نظامی به کی‌یف و همچنین بررسی الحاق سوئد به این ائتلاف نظامی تحت سرکردگی آمریکا بحث و تبادل نظر کردند. / الجزیره

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده