بایدن: سیستم دفاعی قوی در زمین، هوا و دریا به اوکراین می‌دهیم-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

بایدن: سیستم دفاعی قوی در زمین، هوا و دریا به اوکراین می‌دهیم

رییس‌جمهور آمریکا امروز اعلام کرد: کشور‌های گروه- ۷ توافق کردند که به اوکراین برای ایجاد یک سیستم دفاعی قوی در زمین، هوا و دریا کمک کنند.
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۴ - ۲۱ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 12
کد خبر: ۱۹۴۱۴۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا امروز چهارشنبه در سخنانی اعلام کرد: کشور‌های عضو گروه- ۷ توافق کردند که به اوکراین برای ایجاد یک سیستم دفاعی قوی در زمین، هوا و دریا کمک کنند.

رییس جمهور آمریکا که برای شرکت در نشست سران کشور‌های عضو ناتو در پایتخت کشور لیتوانی به سر می‌برد، در سخنان خود وعده داد: فرایند پیوستن اوکراین به ناتو در حال پیشرفت است!

«جو بایدن» در ادامه افزود: سران ناتو توافق کردند که اوکراین پس از جنگ به عضویت ناتو درمی آید.

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید ساعاتی پیش در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «سی ان ان» اعلام کرد: در حالیکه «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در دیدار با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در نشست ناتو در لیتوانی «صادق» خواهد بود، اما پس از ابراز نارضایتی کی یف از وضعیت عضویت این کشور در ناتو، قصد دارد (در دیدار امروز میان بایدن و زلنسکی) «با دقت» به حرف‌های زلنسکی گوش کند.

«جیک سالیوان» در این باره گفت که اگر اوکراین اکنون به ناتو بپیوندد، این ائتلاف با روسیه در جنگ وارد می‌شود.

این مقام آمریکا در این باره ادامه داد: پیام روز گذشته ائتلاف این بود که ما مشتاقانه منتظر آینده‌ای با اوکراین در ناتو هستیم. ما با اوکراین در مسیر ناتو کار خواهیم کرد. / اسپوتنیک

تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار