افشای میلیون‌ها ایمیل نظامی ایالات متحده به خاطر اشتباه تایپی!-راهبرد معاصر

افشای میلیون‌ها ایمیل نظامی ایالات متحده به خاطر اشتباه تایپی!

وب‌سایت خبری اکسپرس گزارش داد که میلیون‌ها ایمیل نظامی ایالات متحده به لطف یک اشتباه تایپی فاجعه‌بار، اطلاعات بسیار حساس را فاش کرده است، آن هم علی‌رغم هشدار‌های مکرر در مورد این موضوع در طول یک دهه.
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۷ - ۲۷ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 18
کد خبر: ۱۹۵۰۱۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ هیچ یک از ایمیل‌ها به عنوان "طبقه‌بندی شده" یا همان "محرمانه" علامت‌گذاری نشده، اما برخی از پیام‌ها حاوی داده‌های بسیار حساس در مورد گذراندن خدمت نظامی در ارتش ایالات متحده، فعالیت به عنوان پیمانکار یا اطلاعات خانواده‌های آنهاست.

به گزارش اکسپرس، این شامل عکس‌های ایکس‌ری و داده‌های پزشکی، اطلاعات اسناد هویتی، فهرست خدمه کشتی‌ها، فهرست کارکنان در پایگاه‌ها، نقشه‌های تاسیسات، عکس پایگاه‌ها، گزارش‌های بازرسی نیروی دریایی، قرارداد‌ها و شکایات کیفری علیه پرسنل است.

این ایمیل‌ها همچنین شامل تحقیقات داخلی در مورد قلدرمآبی، برنامه‌های سفر رسمی، رزرو‌ها و سوابق مالیاتی و مالی است.

اما با وجود هشدار‌های مکرر، ادامه ارسال پیام‌ها به دامنه «دات ام‌ال (ML.)» که شناسه کشور مالی است، ادامه دارد، آن هم فقط به این دلیل که کاربران آن را به اشتباه جای پسوند «دات ام‌آی‌ال (MIL.)» که برای ارتش آمریکاست، می‌نویسند.

یوهانس زوربیر، یک کارآفرین اینترنتی هلندی که قراردادی برای مدیریت دامنه کشور مالی دارد، اولین بار تقریبا یک دهه پیش این مشکل را شناسایی کرد. او در طول شش ماه گذشته ایمیل‌های نادرست را جمع‌آوری کرده تا ایالات متحده را متقاعد کند که این مشکل را جدی‌تر بگیرد.

این کارشناس ادعا می‌کند که نزدیک به ۱۱۷ هزار پیام اشتباه را در اختیار دارد و تقریبا ۱۰۰۰ مورد از آن‌ها چهارشنبه گذشته رسیده است. این کارآفرین اینترنتی هلندی همین ماه در نامه‌ای به ایالات متحده نوشت: این خطر واقعی است و می‌تواند توسط دشمنان ایالات متحده مورد سوء استفاده قرار گیرد.

کنترل دامنه ام‌ال اکنون از این فرد به دولت مالی که متحد نزدیک روسیه است، داده شده است. / ایسنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده