قطر سفیر سوئد را احضار کرد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

قطر سفیر سوئد را احضار کرد

وزارت خارجه قطر اعلام کرد در اعتراض به هتک حرمت قرآن در سوئد، سفیر این کشور را احضار کرده است.
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۱ - ۳۰ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 21
کد خبر: ۱۹۵۵۳۲

به گزارش راهبرد معاصر. وزارت خارجه قطر بامداد امروز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد: سفیر سوئد را برای اعتراض احضار کردیم و از استکهلم خواستیم تمام اقدامات را برای توقف این اقدامات شرم آور انجام دهد.

 

به گزارش خبرگزاری الجزیره، وزارت خارجه قطر در این بیانیه افزوده است: هتک حرمت قرآن کریم و اعطای مجوز مکرر برای چنین اقدامی در سوئد را محکوم می‌کنیم.

 

این در حالیست که اداره روابط خارجی اقلیم کردستان عراق ضمن محکومیت اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در سوئد، دفتر نمایندگی اقلیم در استکهلم را تعطیل کرد.

 

در بیانیه رسمی اداره روابط خارجی اقلیم کردستان عراق که روز گذشته (پنجشنبه ۲۰ ژوئیه) منتشر شده آمده که این اداره اهانت ساخت مقدس قرآن کریم را به شدت محکوم می‌کند.

 

در ادامه این بیانیه آمده که این اداره تصمیم بر بستن دفتر نمایندگی اقلیم کردستان عراق در استکهلم گرفته است.

 

پیش از این، نخست وزیر عراق دستور اخراج سفیر سوئد در بغداد و بازگشت کاردار عراق در استکهلم را صادر کرد./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده