نیروهای آمریکایی تعدادی از سوری‌ها را در حومه دیرالزور ربودند-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

نیروهای آمریکایی تعدادی از سوری‌ها را در حومه دیرالزور ربودند

منابع محلی گزارش دادند، نیروهای آمریکایی با مشارکت شبه نظامیان «قسد» اقدام به حمله هوایی به اطراف دیرالزور کرده و تعدادی از شهروندان سوری را ربودند.
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۳۰ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 21
کد خبر: ۱۹۵۵۶۰

به گزارش راهبردمعاصر، نیروهای اشغالگر آمریکایی طی یک عملیات هوایی که صبح امروز جمعه با مشارکت شبه نظامیان نیروهای دموکراتیک سوریه موسوم به «قسد» در شهرک جدید «عکیدات» در حومه شرقی دیرالزور انجام دادند، تعدادی از مردم سوریه را ربودند.

 

منابع محلی به خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» گفتند که هواپیماهای اشغالگر آمریکایی امروز با مشارکت شبه نظامیان «قسد» در شهرک جدید «عکیدات» در حومه شرقی دیرالزور عملیات هوایی انجام دادند.

 

بر اساس گزارش‌های رسیده در این حمله هوایی نظامیان آمریکایی اقدام به تیراندازی شدید به منازل مردم و زمین‌های کشاورزی اطراف آن کردند.

 

این منابع خاطرنشان کردند که نیروهای اشغالگر آمریکایی به همراه شبه نظامیان شهر را محاصره کرده و به تعدادی از خانه‌ها یورش بردند، سه شهروند را ربوده و به پایگاه‌های خود منتقل کردند.

 

از سال 2014 آمریکا به بهانه مقابله با تروریسم، در قالب ائتلافی بین المللی به اصلاح ائتلاف ضد داعش بخش‌هایی از سوریه را اشغال کرد و از عناصر جدایی طلب حمایت تسلیحاتی و سیاسی کرد و نتیجه آن این شد که بخش بزرگی از سوریه هم اکنون تحت اشغال آمریکا و یا عناصر تجزیه طلب قرار دارد.

 

دولت سوریه بارها این اقدام آمریکا را محکوم کرده و خواستار خروج نظامیان اشغالگر آمریکا شده است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در آخرین سال ریاست جمهوری خود بعد از آنکه از خروج نیروهای آمریکا از سوریه عقب نشینی کرد، به صراحت گفت که حضور ما در آنجا برای نفت است. براساس آمار دولتی سوریه، ماهیانه سه میلیون بشه نفت سوریه از سوی متحدان آمریکا غارت می شود./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده