دولت عراق با دانمارک نیز مثل سوئد رفتار کند-راهبرد معاصر

دولت عراق با دانمارک نیز مثل سوئد رفتار کند

دبیر کل جنبش «عصائب أهل الحق» عراق از مواضع دولت این کشور در واکنش به اهانت به قرآن کریم در سوئد قدردانی کرد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۸ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 July 23
کد خبر: ۱۹۵۷۷۸

به گزارش راهبرد معاصر، شیخ «قیس الخزعلی» دبیر کل جنبش «عصائب أهل الحق» عراق با اشاره به اینکه موضع دولت عراق در واکنش به اهانت به قرآن کریم در سوئد در سطح فرهنگ، اصالت، کرامت و عزت ملت این کشور بود، از دولت عراق قدردانی کرد.

 

ظهر روز پنجشنبه، ۲۰ جولای، برای دومین بار طی چند هفته اخیر، عاملان قرآن‌سوزی در سوئد، با چراغ سبز پلیس این کشور و پس از دریافت مجوز برای تجمع ضد اسلامی در استکهلم، به قرآن کریم اهانت کردند.

 

«سلوان مومیکا» شهروند عراقی ـ سوئدی در این تجمع، بار دیگر با حمایت پلیس سوئد به قرآن کریم هتاکی کرد و پرچم عراق را آتش زد.

 

پلیس سوئد روز چهارشنبه (۱۹ جولای) اعلام کرد که برای برگزاری یک تجمع اعتراضی در بیرون سفارت عراق در استکهلم مجوز صادر کرده است.

 

شیخ خزعلی تصریح کرد: « آن کسی که اقدام به سوزاندن کتاب مقدس یک فرقه یا دین یا گروه بزرگی می‌کند، در حقیقت به مقدسات، اعتقادات و کرامت این افراد تعرض کرده است، و این دروغ مدعیان احترام به آزادی و عقاید مردم را آشکار کرد».

 

بنابر گزارش شبکه المنار، الخزعلی همچنین از همه مردم عراق به دلیل اعتراضات گسترده به هتک حرمت قرآن کریم تشکر کرد.

 

وی در خصوص اهانت به قرآن کریم در دانمارک نیز گفت: «اگر مشخص شود که دولت دانمارک از این اهانت حمایت کرده بایستی مجموعه اقداماتی که در برخورد با سوئد انجام شد، در مورد دانمارک نیز انجام شود؛ ابتدا هشدار داده شود که چنین رفتاری تکرار نشود و چنانچه تکرار شد، بایستی عراق سفیر دانمارک را اخراج و سفیر خود را از این کشور فرابخواند».

 

دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق همچنین بر پرهیز از هر گونه رفتاری که به تضعیف عراق منجر شود، تأکید کرد و افزود: «درست نیست که این پیام القا شود که دولت عراق قادر به حمایت از هیأت‌های دیپلماتیک نیست»./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده