آتش‌سوزی مهیب در جنگل‌های ترکیه-راهبرد معاصر

آتش‌سوزی مهیب در جنگل‌های ترکیه

آتش سوزی مهیب در استان آنتالیا در جنوب غربی ترکیه موجب شده است تا مقامات محلی در مراکز گردشگری به حالت آماده‌باش در آیند.
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۳ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 July 25
کد خبر: ۱۹۶۳۳۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ منطقه و شهر کوچک «کمر» در ۴۰ کیلومتری شهر آنتالیا و در ساحل دریای مدیترانه از روز گذشته (دوشنبه) شاهد آتش‌سوزی مهیب در مناطق جنگلی است.

به نوشته وبگاه خبری روسیا الیوم، آتش‌سوزی در ۱۴ ساعت گذشته بیش از ۱۲۰ هکتار از جنگل‌ها را سوزانده و به شهر کمر و مراکز تفریحی و گردشگری نزدیک شده است.

در پی این واقعه مقامات محلی در شهر کمر در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند و از گردشگران خواسته‌اند تا وارد مناطق جنگلی نشوند.

آتش‌سوزی در این منطقه مدیترانه‌ای در حالی است که گرمای کم سابقه در ماه ژوئن و ژوئیه بخش‌های بزرگی از اروپا را در بر گرفته و در همسایه غربی ترکیه یعنی یونان موجب آتش‌سوزی‌های بی سابقه شده است؛ تا جایی که چندین کشور از جمله ترکیه، نیروی امدادی به یونان اعزام کرده‌اند. اردوغان نیز گفته است که ترکیه آماده انجام هرگونه کمکی برای مهار آتش‌سوزی در یونان است.

روز یکشنبه (یکم مرداد) مهار آتش در جزیره «رودس» در یونان غیر قابل کنترل شد و گردشگران و ساکنان مجبور شدند در بزرگ‌ترین تخلیه آتش‌سوزی در تاریخ این کشور واقع در مدیترانه از این مکان خارج شوند. / فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده