اطفای حریق در ارتفاعات خروسلوی-راهبرد معاصر

اطفای حریق در ارتفاعات خروسلوی

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بیله‌سوار گفت: آتش‌سوزی وسیع در ارتفاعات خروسلوی جعفرآباد با حضور مردم مهار شد.
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۲ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 03
کد خبر: ۲۵۳۱۲۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ ولی فصیحی اظهار کرد: شامگاه شنبه آتش‌سوزی از مزرعه‌ای در منطقه بالابیگلو جعفرآباد وارد مراتع و جنگل‌های منطقه خروسلو شده بود که با حضور اهالی منطقه این آتش مهار شد.

وی با اشاره به اینکه در این آتش‌سوزی بیش از ۱۵ هکتار از مراتع خروسلو طعمه حریق شد، خاطرنشان کرد: علی‌رغم اطلاع‌رسانی و حضور مسئول ستاد بحران شهرستان و دهیار منطقه برای مقابله با آتش‌سوزی رخ داده و جلوگیری از تسری آن به سمت جنگل‌های منطقه و اراضی زراعی، منابع طبیعی شهرستان در منطقه حضوری نداشت و با تلاش اهالی روستای شابی‌کندی و ابتکار دهیار این روستا آتش مهار شده و از ورود آن به حریم ۵ روستا در این مسیر جلوگیری شد.

مدیر منابع طبیعی شهرستان بیله‌سوار از مهار به موقع این آتش‌سوزی خبر داد و افزود: در این آتش سوزی کمتر از ۱۵ هکتار اراضی منابع طبیعی طعمه حریق شده بود.

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بیله‌سوار با توصیه به کشاورزان در اجتناب از آتش زدن زمین‌های زراعی خود بعد از برداشت محصول بیان کرد: در این راستا هشدار‌های لازم به زارعان صادر شده که در صورت عدم رعایت مجبور به برخورد قانونی به مسببان آتش زدن مزارع خواهیم بود./ مهر

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده