به گزارش راهبرد معاصر؛ برنامه «عصر جدید» روز‌های پایانی خود را سپری می‌کند تا به حساس‌ترین مرحله یعنی فینال مسابقه برسد؛ مرحله‌ای که مردم برنده اش را انتخاب می‌کنند. علاقه مندان این برنامه می‌توانند فینال آن را شب عید غدیر تماشا کنند. با توجه به استقبال مردم از این برنامه، گفتگویی با عوامل آن انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید:

 

عصرجدید

 

علیخانی: «عصر جدید» حاصل تلاش شبانه روزی یک گروه جوان است

احسان علیخانی مجری و تهیه کننده برنامه تلویزیونی «عصر جدید» درباره استقبال مردم از این برنامه گفت: ما یک برنامه فشرده با حجم کار بسیار زیاد را پشت سر گذاشتیم و خستگی زیادی را متحمل شدیم؛ اما تماس‌های مردم خیلی برای ما دلپذیر بوده است. از مناطقی با ما تماس گرفتند که من تا به حال حتی اسم آن شهر یا روستا را نشنیده بودم. خب همین امر سبب رفع خستگی گروه «عصر جدید» می‌شود.

 

او ادامه داد: حدود یکسال از شروع این پروژه می‌گذرد و طبق آمار به دست آمده، این برنامه با استقبال ۷۰ درصدی مردم روبرو شده است که آمار خوشایندی است. قطعاً این اتفاق حاصل تلاش شبانه روزی یک گروه بزرگ و جوان است.

 

علیخانی درباره ساخت سری دوم «عصر جدید» اظهار داشت: پس از فینال که شب عید غدیر برگزار می‌شود، مدتی استراحت خواهیم کرد و احتمال دارد، زمستان ۹۸ ساخت سری دوم «عصرجدید» را آغاز کنیم. در حال حاضر نیز نمی‌توان درباره انتخاب داور‌های قسمت دوم «عصر جدید» صحبت کرد؛ چرا که تمام تمرکز ما روی فینال این رقابت حساس است.

 

عصرجدید

بشیر حسینی: در نحوه قضاوت‌هایم تغییر ایجاد خواهم کرد

سید بشیر حسینی داور مسابقه «عصرجدید» هم درباره این برنامه گفت: وقتی رضایت گروه بسیار بزرگی از مردم را می‌بینیم، مشخص است تا چه اندازه این برنامه مفید و رضایت بخش بوده است.

 

او در ادامه درباره نحوه ساخت این برنامه بیان کرد: مشابه این برنامه در حدود ۸۰ کشور و حتی بسیاری از کشور‌های همسایه برگزار شده بود؛ در واقع ایده خام این مسابقه در دسترس بود، اما نکته مهم این است که با فرهنگ و شرایط کشور ما این برنامه به خوبی ساخته و پرداخته شود. مردم باید این نکته را بدانند که برای ساخت «عصر جدید» حدود چند هزار صفحه پیش مطالعه انجام شده است تا این برنامه به بهترین شکل ممکن روی آنتن برود. خدا را شکر که با استقبال مردم هم روبرو شد.

 

حسینی در خصوص قضاوت هایش در این برنامه گفت: قضاوت همیشه سخت بوده است؛ به ویژه زمانی که باید رأی جدی صادر شود چرا که پس از اعلام رای تا ساعت‌ها ذهنمان درگیر است که این رأی درست و به حق بوده یا خیر و اینکه تا چه اندازه در جامعه اثرگذار بوده است. برخی شب‌ها حتی اعضای خانواده با من بحث می‌کردند و درباره رای‌هایی که در مسابقه دادم و چراغ‌هایی که روشن کردم، نظر می دادند.

 

او با اشاره به میزان استقبال مردم از این برنامه گفت: در حین پخش مراحل اول برنامه، مادر بزرگ مهربانی به من گفت پسرم این شغل داوری را عوض کن؛ زیرا شما هرشب که قضاوت می‌کنید یک دعا نصیبتان می‌شود و شش نفرین و من متوجه شدم، این برنامه چقدر برای مردم مهم شده است که حتی با نفرین یا دعا ما را پیگیری می‌کنند. البته حال که مرحله پایانی هستیم و رای گیری کاملا مردمی شده است، مخاطبان سختی کار ما را بهتر درک خواهند کرد.

 

او در پایان درباره حس و حالش در پایان این سری از برنامه گفت: حس تلخ و شیرین با هم همراه است؛ اینکه شاهد هستیم جوانان بسیاری دیده شدند و در کارشان پیشرفت کردند، خیلی خوب است. اگر هم سری بعد این برنامه ساخته شود و امکان حضور در آن را داشته باشم، قطعا تغییری در نحوه قضاوت‌هایم ایجاد خواهم کرد.

 

عصرجدید

آریا عظیمی نژاد: توقع من سطح پایین تری از شرکت کنندگان بود

آریا عظیمی نژاد دیگر داور مسابقه «عصرجدید» هم گفت: شرکت در این برنامه برایم تجربه بسیار جذابی بود و فکر نمی‌کردم این حجم از استعداد را داشته باشیم. توقع من سطح پایین تری از شرکت کنندگان در این مسابقه بود. باعث خوشحالی است افرادی که سال‌ها تلاش کردند، اما دیده نشدند؛ در این برنامه دیده شدند و موقعیت‌های شغلی خوبی به دست آورند. این اتفاق بسیار خوب و دلپذیری است.

عصرجدید

امین حیایی: اگر امکانش فراهم شود، باز هم با این تیم همکاری می‌کنم

امین حیایی بازیگر و داور برنامه تلویزیونی «عصر جدید» درباره تجربه داوری اش در این برنامه گفت: من خودم به استعدادیابی علاقه دارم و مدت هاست در بخش بازیگری این کار را انجام می‌دهم. به پیشنهاد احسان علیخانی به این برنامه آمدم و تجربه خیلی خوب و شیرینی برایم بود. امیدوارم توانسته باشیم به درستی قضاوت کنیم و همه راضی بوده باشند.

 

او در ادامه درباره تفاوت و سختی کار بازیگری با داوری و قضاوت گفت: داوری خیلی سخت است؛ به هرحال همه نگاهشان به شماست و شما باید همه چیز را در نظر بگیرید و نمی‌توانید به راحتی رای بدهید و باید همه جوانب را بررسی کنید.

 

حیایی در پایان درباره ادامه همکاری‌اش با «عصر جدید» گفت: حدود شش ماه است که با این گروه خاطرات زیادی را به ثبت رسانده‌ایم و قطعا این خاطرات برایمان به یادگار خواهد ماند؛ چرا که احسان علیخانی فرد بسیار دلسوز و کار بلدی است. اگر امکانش فراهم شود و سری دوم برنامه «عصر جدید» ساخته شود، ان شاءالله باز هم با این تیم قوی همکاری خواهم کرد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران