تنش در نیروی هوایی رژیم صهیونیستی-راهبرد معاصر

تنش در نیروی هوایی رژیم صهیونیستی

۱۸ خلبان ارتش رژیم صهیونیستی از ۴۰ خلبان پروازی در اعتراض به تصویب لایحه جنجالی تغییرات قضایی کابینه نتانیاهو با حضور خود در نیرو‌های ذخیره مخالفت کرده‌اند.
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۹ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 July 30
کد خبر: ۱۹۷۰۶۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ پس از خودداری حدود نیمی از خلبانان ارتش رژیم صهیونیستی از انجام خدمت سربازی نیرو‌های ذخیره در اعتراض به طرح «اصلاحات قضایی» کابینه نتانیاهو، نیروی هوایی رژیم ساعات پرواز را در یکی از مراحل آموزش خلبانی بالگرد‌ها کاهش داده است.

به گزارش وبسایت عرب ۴۸، ۱۸ نفر از ۴۰ مربی آموزش به افسران مسئول خود در نیروی هوایی گفته‌اند که داوطلبانه خدمت خود در نیروی ذخیره را متوقف کرده‌اند و بر اساس گزارش روز یکشنبه روزنامه یدیعوت آحارانوت، انتظار می‌رود که سایر مربیان در روز‌های آینده از انجام خدمت خودداری کنند.

به نوشته روزنامه یدیعوت آحارانوت، هدف از کاهش تعداد ساعات پرواز، تطبیق تعداد آموزش‌ها با تعداد مربیان فعلی بدون تمدید مدت دوره است و با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته در نیروی هوایی در خصوص اینکه سایر مربیان متعاقبا از انجام خدمت خودداری کنند، احتمالا ساعات آموزشی خلبانی مجددا کاهش یابد.

در ادامه گزارش این روزنامه صهیونیستی آمده است: از زمانی که کابینه نتانیاهو شروع به اعمال قوانین برای طرح اصلاحات قضایی کرده است، تعداد خلبانان در بیشتر مراحل آموزش در نیروی هوایی کاهش یافته است و به دلیل کمبود مربی، افسران خدمت دائمی موظف به راهنمایی مضاعف و کمک در مراحل طبقه بندی و پذیرش در دوره هستند.

پس از تصویب نهایی قانون لغو «برهان معقولیت» در روز دوشنبه گذشته، صد‌ها تن از نیرو‌های ذخیره نیروی هوایی از خدمت داوطلبانه انصراف داده‌اند و از آن زمان به تدریج بر تعداد آن‌ها افزوده شد.

این روزنامه به نقل از منابعی در نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد که حداقل ۸۳۰ نیروی ذخیره از جمله ۲۶۰ خلبان ارتش اعلام کردند که از رعایت این قانون منصرف شده و حداقل ۷۰ درصد از ۱۱۴۰ نیروی ذخیره در نیروی هوایی رژیم تهدید خود را مبنی بر توقف داوطلبانه برای خدمت سربازی عملی کرده‌اند. / ایسنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده