مذاکرات اوکراین با واشنگتن درباره تضمین‌های امنیتی-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

مذاکرات اوکراین با واشنگتن درباره تضمین‌های امنیتی

مدیر دفتر رئیس جمهور اوکراین گفت که کی‌یف از هفته آینده بحث ضمانت‌های امنیتی دوجانبه را با واشنگتن آغاز خواهد کرد.
تاریخ انتشار: ۰۱:۲۲ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 July 31
کد خبر: ۱۹۷۱۱۵

به گزارش راهبرد معاصر؛  آندره یرماک مدیر دفتر ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین روز یکشنبه در صفحه تلگرام خود نوشت که عضویت این کشور در ناتو مطمئن‌ترین راه تضمین محسوب می‌شود.

یرماک افزود: این ضمانت‌ها تا زمانی که اوکراین به عضویت ناتو که مطمئن‌ترین تضمین امنیت است، نرسد، قابل اجرا و معتبر خواهد بود.

مدیر دفتر رئیس جمهور اوکراین در ادامه نوشت: صحبت‌ها درباره حمایت‌های دفاعی و مالی و همچنین تحریم‌ها علیه روسیه است.

در آخرین روز اجلاس سران ناتو در ویلنیوس، کشور‌های G۷ بیانیه‌ای در حمایت از اوکراین منتشر کردند که در آن توافقنامه‌های دوجانبه در مورد حمایت نظامی از این کشور و همچنین برنامه‌هایی در صورت بروز درگیری جدید با روسیه منعقد می‌شود.

با این حال، تعهدات امنیتی ذکرشده در توافقنانه دوجانبه اوکراین و کشور‌های G۷، چارچوب‌های زمانی خاصی را برای اجرا مشخص نمی‌کند. این سند حاوی هیچ زمانبندی در مورد پذیرش اوکراین در ناتو نیست. / ایسنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده