افزایش ناگهانی قیمت محصولات اپل آتش زدن پرچم آمریکا در ایران ممنوع شد؟ اجرای محدودیت تردد در جاده چالوس و آزادراه تهران - شمال هشدار وزارت بهداشت نسبت به خطر پرتو‌های فرابنفش اطلاعیه آموزش و پرورش درباره نتایج نقل و انتقالات فرهنگیان هوش مصنوعی روزانه چند بشکه نفت مصرف می‌کند؟ ثبت تردد ۶۰ هزار خودرو در آزادراه تهران ـ شمال / پیش‌بینی موج سنگین ترافیک در آخر هفته تالاب قره قشلاق چهاربرج بعد از ۱۵ سال جانی دوباره گرفت هواشناسی استان تهران اطلاعیه داد تعویق یک هفته‌ای امتحانات پایان‌ترم این دانشگاه/ غیبت در امتحانات باعث حذف درس می‌شود؟ گام تازه ایلان ماسک به سوی شبکه اینترنت تمام‌فضایی کاهش نسبی دما از فردا در بسیاری از استان‌ها / هشدار سیلاب در شمال و گردوخاک در شرق کشور ترافیک سنگین در محور‌های شمالی/ این مسیر‌ها تا اطلاع بعدی مسدود است عاشورا و تاسوعا کدام مراکز خدمات‌رسان تهران تعطیل است؟ خبر خوش معاون رئیس قوه قضائیه برای دانش‌آموختگان حقوق جاده چالوس دوطرفه شد

مراکز درمانی کشور به حالت آماده‌باش درآمدند

مراکز درمانی کشور به حالت آماده‌باش درآمدند معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آماده‌باش مراکز درمانی برای درمان گرمازدگی در روزهای گرم هفته جاری خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۹ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 July 31
کد خبر: ۱۹۷۲۱۲

به گزارش راهبرد معاصر، سعید کریمی با اشاره به هشدارهای هواشناسی مبنی بر گرم شدن هوا در سه روز آینده اظهار کرد: تمام مراکز درمانی در آماده‌باش برای پذیرش افراد گرمازده و بیماران پرخطر قرار دارند.

 

وی افزود: کودکان زیر 4 سال و افراد بالای 65 سال و افراد پرخطر همچون بیماران قلبی، دیابتی، افراد دارای فشار خون در معرض گرمازدگی هستند و باید خودمراقبتی بیشتری داشته باشند.

 

معاون درمان وزارت بهداشت یادآور شد: بدن پس از فعل و انفعالاتی که دارد باید بتواند با محیط تبادل گرما کرده و خنک شود و هنگامی که درجه گرما از 40 عبور می‌کند، این تبادل حرارت دچار مشکل می‌شود.

 

کریمی ضعف، بی‌حالی، تشنگی شدید، گرفتگی عضلات، افت فشار خون، غش، بیهوشی، ضعف شدید و در موارد شدید حتی به کما رفتن فرد را از علائم گرمازدگی عنوان و بیان کرد: در چنین وضعیتی فرد باید از گرما و آفتاب دور نگه داشته و در سایه یا جای خنک قرار داده شود.

 

وی ادامه داد: در روزهای بسیار گرم مانند روزهای آینده، افراد تا حد امکان نباید بین ساعات 10 تا 16 از منزل خارج شوند.

 

کریمی تاکید کرد: خوردن آب و مایعات خنک مثل شربت آبلیمو و قرار گرفتن در مکان‌های خنک توصیه همگانی است. مایعات بدن باید حتما در روزهای گرم تامین شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: در صورت بروز علائم شدید گرمازدگی باید فرد به اورژانس و پزشک منتقل شود./ تسنیم

ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار